Lisäosa jossa olisi tilauslomake ja ostokori

  • almooJ
  • almooJ hahmo Aiheen kirjoittaja
  • Vieras
  • Vieras
09.02.2015 12:46 #7622 : almooJ
almooJ loi aiheen: Lisäosa jossa olisi tilauslomake ja ostokori
Hei,

Tarkoituksena olisi toteuttaa pieni ja erittäin simppeli nettikauppa. Aion toteuttaa varsinaisen rakenteen Joomlassa itsessään, tarvitsisin vain pienen lisäosan, jolla saisin lisättyä painikkeita jotka lisäävät tuotteet ostokoriin ja siihen päälle tilauslomake, joka lähettäisi tilauksen sähköpostiini.

Olen tutkinut noita hieman noita ostokori/kauppa lisäosia ja kaikki löytämäni ovat olleet turhan raskaita käyttötarkoitukseen nähden. VirtueMart on yksi näistä.

Onko jollain kokemusta vastaavista? Osaisitteko suositella jotain pientä lisäosaa jonka saisi ilman suurempia räätälöintejä tekemään kuvaamani asiat?

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

  • mirkoe
  • mirkoe hahmo
  • Poissa
  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Kahvilla pärjää aina!
Lisää
10.02.2015 11:00 #7629 : mirkoe
mirkoe vastasi aiheeseen: Lisäosa jossa olisi tilauslomake ja ostokori

Jos se on Joomlalla, teemme sen - www.clicker.fi

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

  • aapoi
  • aapoi hahmo
  • Vieras
  • Vieras
09.03.2015 10:40 - 09.03.2015 10:57 #7715 : aapoi
aapoi vastasi aiheeseen: Lisäosa jossa olisi tilauslomake ja ostokori
Hei taas, se on alkuperäinen kysyjä tässä taas. Alkuperäinen tunnukseni (almooJ) oli poistettu, toivottavasti vahingossa. :huh:
En myöskään pääse kotikoneeltani tälle sivustolle lainkaan, kutsuu minua spämmeriksi, hakkeriksi tai muuten vain huonoksi ihmiseksi. Voisiko asiaan saada muutosta, kun olen kuitenkin ihan tarkoituksella täältä tietoa etsimässä/kysymässä?

Kiitos mirkoe:lle tuosta vinkistä, sain tehtyä Rok Quick Cartilla hyvin pitkälti sen, mitä halusinkin. Siinä on juuri sitä yksinkertaisuutta jota hainkin, mutta se varsinainen tilaaminen ei onnistu vielä.

Kuinka saan tilauksen ostokorista sähköpostiini? Ajattelin asian siis niin, että kun käyttäjä on valinnut mieleisensä tuotteet ostokoriin, "kassalle" -napista painaessaan hänelle aukeaa formi/sivu, jossa kysytään nimi, osoite, puhelinnumero ja sähköposti. Kun "lähetä tilaus" -nappia painetaan, minulle tulisi sähköposti, jossa on listattuna ostokorin sisältö ja tilaajan yhteystiedot.

Kuinka toteutan tämän? Olen tutkinut erilaisia lomake moduuleja ja löytänyt jonkinlaisia PHP-koodin pätkiä, mutta en ole saanut mitään toimivaa aikaiseksi. Olen myös kokeillut hikashop -lisäosaa, sain jonkinlaisen kaupan aikaiseksi mutta tilatessa se vaatii aina käyttäjää rekisteröitymään ja tuota ei saa pois ilmaisessa versiossa..

Eli jälleen, onko tuota kuvailemaani viritystä varten jotain suht. helppokäyttöistä lisäosaa/tapaa toteuttaa vai kannattaisiko vain yrittää todella opetella tuo hikashop (vai peräti se virtuemart?) lisäosa, jossa olisi sopiva tilaaminen jo valmiina?
Last Edit: 09.03.2015 10:57 : aapoi. Syy: Muutin ja lisäsin tekstiä

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

  • mirkoe
  • mirkoe hahmo
  • Poissa
  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Kahvilla pärjää aina!
Lisää
10.03.2015 10:06 #7720 : mirkoe
mirkoe vastasi aiheeseen: Lisäosa jossa olisi tilauslomake ja ostokori
Tuo almooj tunnuksesi on varmaankin poistettu vahingossa. Suoritimme pientä ylläpitoa foorumilla ja siinä yhteydessä siivosimme myös joitakin tunnuksia, jotka vaikuttivat feikeiltä. Pahoittelut jos osui käyttämääsi tunnukseen. Samasta syystä, etä varmaankaan pääse kotikoneeltasi foorumille. Jos olet yrittänyt kirjautua noilla vanhoilla tunnuksilla liian monta kertaa, niin joudut automaattisesti estolistalle. Laita minulle kotikoneesi IP-numero vaikka sähköpostilla mirko at clicker piste fi, niin poistan eston. IP-numeron saat vaikka täältä, mutta muista katsoa se kotikonella.

www.whatismyip.com/

Mitä tulee Rok Carttiin, niin ymmärsin että siinä ois itsessään vaihtoehtona tuo lomakkeen lähetys. Kts. tältä sivulta dokumentaatio.

www.rockettheme.com/docs/joomla/extensions/rokquickcart/setup.md#checkout-methods

Toggles between PayPal, Google Checkout, Amazon Payments, and a Custom SendForm URL as your primary checkout service.

En nyt ole itse testannut, mutta ymmärtääkseni pitäisi tuolla onnistua.

Jos se on Joomlalla, teemme sen - www.clicker.fi

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

  • aapoi
  • aapoi hahmo
  • Vieras
  • Vieras
16.03.2015 10:03 #7746 : aapoi
aapoi vastasi aiheeseen: Lisäosa jossa olisi tilauslomake ja ostokori
Nyt toimii sivut kotikoneella! Kiitos.

Tuo Rok Cartin custom SendForm tarkoittaa käytännössä sitä, että voin laittaa tuonne asetuksiin urlin, joka ohjaa itse tehtyyn lomakkeeseen, eli se ei itsessään tarjoa muokattavaa lomaketta. Saan kyllä lomakkeen tehtyä, mutta en keksi kuinka saisin tilaukset menemään tuohon lomakkeeseen. Mitään tarkempaa ohjettakaan en ole löytänyt.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

  • mirkoe
  • mirkoe hahmo
  • Poissa
  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Kahvilla pärjää aina!
Lisää
16.03.2015 16:42 #7749 : mirkoe
mirkoe vastasi aiheeseen: Lisäosa jossa olisi tilauslomake ja ostokori
Kattos joo, jotenkin ajattelin että siinä pystyi itse tekemään lomakkeen.

Tuo perustuu kuitenkin simplecartjs.orgiin. Oiskohan sen dokumentaatiosta mitään apau?

simplecartjs.org/documentation

Jos ei tuolta löydy apuu, ni laittaisin ehkä valmistajalle kyselyy.

Jos se on Joomlalla, teemme sen - www.clicker.fi

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Valvojat: jkwebdesignGamossJiiKoo
Sivu luotiin ajassa: 0.043 sekuntia