Googlen recaptchan liittäminen ChronoForms V5 (Ratkaistu)

  • AditusPelvis
  • AditusPelvis hahmo Aiheen kirjoittaja
  • Poissa
  • Täysjäsen
  • Täysjäsen
Lisää
26.07.2016 13:17 - 14.10.2016 06:40 #8404 : AditusPelvis
AditusPelvis loi aiheen: Googlen recaptchan liittäminen ChronoForms V5 (Ratkaistu)
Tahtoisin liittää joomlan viimeisimmässä 3.6.0 versiossa ChronoForms V5 lomakekomponenttiin googlesta saatavan recaptchan, jonka Site ja Secret keyn olen saanut toimimaan joomlan lomakkeissa mutta en keksi miten se saadaan kyseiseen lomake komponenttiin. Siellä toimii vain perus Captca joka ei ole riittävä suoja spämmeistä.

Googleen kirjauduttua saa domainilleen noiden avainten lisäksi koodit, jotka pitäis ilmeisesti upottaa lomakkeeseen mutta en kyllä saa lomakkeen omassa koodissa sitä toimimaan.

Kyseessä siis on tuo "En ole robotti" uusi spämmisysteemi.

Tuossa ChronoForms V5 komponentissa voi jokaiseen eri lomakkeeseen liittää joko perus Captcan, tai Rerecaptchan tai turvakysymyksen. Olen yrittänyt lomakekohtaisesti saada Rerecaptchan koodiin googlen antaman koodin mut ei onnistu enkä liioin löydä tuosta komponentin asetuksista mitään paikkaa, minne sen voi laittaa.
Last Edit: 14.10.2016 06:40 : JiiKoo. Syy: Merkitty ratkaistuksi

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
26.07.2016 22:16 #8405 : Mortti
Mortti vastasi aiheeseen: Googlen recaptchan liittäminen ChronoForms V5
En tunne asiaa! mutta googletin jotain, joka ilmeisesti voisi liittyä asiaan. --> www.chronoengine.com/component/chronoforums/posts/...-chronoforms-v5-recaptcha.html

Oletko kysynyt asiaa ChronoForms -valmistajilta/kehittäjiltä heidän sivuiltaan?

Finnish Joomla! Language Coordinator | One of the guys behind Joomla.fi

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

  • AditusPelvis
  • AditusPelvis hahmo Aiheen kirjoittaja
  • Poissa
  • Täysjäsen
  • Täysjäsen
Lisää
01.08.2016 17:36 #8411 : AditusPelvis
AditusPelvis vastasi aiheeseen: Googlen recaptchan liittäminen ChronoForms V5

Mortti kirjoitti: Oletko kysynyt asiaa ChronoForms -valmistajilta/kehittäjiltä heidän sivuiltaan?

Sinne pitää kirjautua ja keskustella kielellä englanti, joka ei ole mulle vahvin osa-alue; siksi oletan, että täällä joku kenties on samanlaista ongelmaa ratkaissut ja osaa neuvoa.

Antamallasi linkillä oli sama ongelma, johon ei näyttänyt tulevan ratkaisua, koska se moderator-vastaaja käsitti ongelman väärin. Eli kyseisellä ohjelmalla on oma Rerecaptchan tai captchan mutta omanlainen. Tahtoisin siis liittää tuon googlen oman Rerecaptchan tuolle lomakekomponentille. Joomlan asetuksiin se oli helppo lisätä, kun riitti pelkästään avainten liittäminen. Siellä annetaan koodipätkä mutta en tiedä minne se sijoitetaan.

Toinen vaihtoehto on, että löydän uuden lomakelisäosan, jossa ton mainitun varmenteen saa helposti.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
02.08.2016 15:35 - 02.08.2016 15:49 #8412 : JiiKoo
JiiKoo vastasi aiheeseen: Googlen recaptchan liittäminen ChronoForms V5
Chronoa en ole enää käyttänyt vuosiin sen jälkeen kun siirryin RSFormPron käyttäjäksi. Se on maksullinen lisäosa, mutta sillä on usein tarjouksia, jolloin sen saa huomattavalla alennuksella.

Siinä on sekä Googlen Recaptcha että Recaptcha V2. Katso live demo:
www.rsjoomla.com/joomla-extensions/joomla-form.html

Jos ilmaista haet niin niitä löytänet Joomla Extensios Directorysta eli JEDista hakusanalla forms:
extensions.joomla.org/

Muistelisin, että Breezing Formsia on kovasti kehuttu tälläkin foorumilla. Katso: extensions.joomla.org/extensions/extension/contact...dback/forms/breezingforms-lite

;)

Kokemus on asia, jonka saat heti kun olisit tarvinnut sitä.
jaakko.korhonen(at)jg-oppimiskeskus.fi
Last Edit: 02.08.2016 15:49 : JiiKoo.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

  • AditusPelvis
  • AditusPelvis hahmo Aiheen kirjoittaja
  • Poissa
  • Täysjäsen
  • Täysjäsen
Lisää
05.08.2016 17:38 #8414 : AditusPelvis
AditusPelvis vastasi aiheeseen: Googlen recaptchan liittäminen ChronoForms V5
JU Form Lite
Asensin ton mutta en ole vielä ehtinyt kokeilemaan, kun sen käännös jäi kesken. Yhdistys -jonka sivujen teknistä ylläpitoa hoidan - ei hyväksy maksullisia lisäosia, kun on budjetoinut vain sivutilan vuokraan ja domainiin.

Googlen varmenteen liksi mua kiinnostais sellainen systeemi, jossa voi itse tehdä jonkun spämmin esto kysymyksen. Sellaisen tein yhdelle asiakkaalle, kun asensin foorumin ja se on estänyt täysin spämmäyksen.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
06.08.2016 06:45 #8420 : JiiKoo
JiiKoo vastasi aiheeseen: Googlen recaptchan liittäminen ChronoForms V5

AditusPelvis kirjoitti: JU Form Lite
Asensin ton mutta en ole vielä ehtinyt kokeilemaan, kun sen käännös jäi kesken. Yhdistys -jonka sivujen teknistä ylläpitoa hoidan - ei hyväksy maksullisia lisäosia, kun on budjetoinut vain sivutilan vuokraan ja domainiin.

Googlen varmenteen liksi mua kiinnostais sellainen systeemi, jossa voi itse tehdä jonkun spämmin esto kysymyksen. Sellaisen tein yhdelle asiakkaalle, kun asensin foorumin ja se on estänyt täysin spämmäyksen.


Oletko kokeillut tätä: extensions.joomla.org/extension/spambotcheck

Kokemus on asia, jonka saat heti kun olisit tarvinnut sitä.
jaakko.korhonen(at)jg-oppimiskeskus.fi

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
06.08.2016 22:22 #8423 : villevo
villevo vastasi aiheeseen: Googlen recaptchan liittäminen ChronoForms V5
itse käytän lomakkeissa mahtavaa Fabrik-lisäosaa: fabrikar.com

Kun mainitsit yhdistyksen niin oletan että jäsentietolomake ja jäsenrekisteri on sinulla työn alla, joten kehun vähän mihin me saamme käytettyä kyseistä palikkaa:


Fabrikissa on mieletön määrä ominaisuuksia ja lomakkeiden rakentaminen on helppoa, kun lomake lähetetään lähtee ilmoitus lähetetystä lomakkeesta tietoineen lomakkeen täyttäjälle ja ilmoitus uudesta jäsenestä jäsenrekisteri-vastaavallemme. lomakkeen tiedot tallentuu tietokantaan.


Parasta kaikessa on kuitenkin Lista-ominaisuus jonka avulla saamme hallittua jäsenrekisteriämme ja merkattua jäsenmaksut suoritetuksi ja samalla lähtee automaattiviesti jäsenelle.
Myös seuran sisäinen postitus tapahtuu fabrikin listan s-posti ominaisuuksien kautta.

Spammi: löytyy captcha,recaptcha ja Playthrough. itse käytän pelkkää hidden-fieldiä jossa on field-validitation johon 99% boteista tökkää.

Kaiken lisäksi lomake on responsiivinen ja joka palikalla on omat id:t jotka näkyy koodissa suoraan joten css:n avulla kaiken saa näyttämään haluammaltaan.

Kannattaa tutustua!
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: AditusPelvis

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

  • AditusPelvis
  • AditusPelvis hahmo Aiheen kirjoittaja
  • Poissa
  • Täysjäsen
  • Täysjäsen
Lisää
10.09.2016 22:13 - 10.09.2016 22:41 #8494 : AditusPelvis
AditusPelvis vastasi aiheeseen: Googlen recaptchan liittäminen ChronoForms V5
Kiitän kattavasta vastauksestasi.

Edustamani yhdistys omaa erinomaisen jäsenrekisterisovelluksen, joka ei toimi netin kautta, vaan on tietokonesovellus. Sähköisesti saamme kuitenkin laskut mainitun sovelluksen avulla ja lisäksi olen itse ollut erittäin tyytyväinen AcyMailin lisäosaan, jolla lähetämme jäsen- ja uutiskirjeemme. Näin ollen on tarve vain saada lomakkeet kuntoon; tosin roskaposti ongelma tuntuu kadonneen, kun muokkasin tiettyjä asetuksia.

Pikaisesti vilkaistuna tuo Fabrik näyttää hyvältä ja ehkäpä testaan toisilla sivuilla joku kerta. Erityisesti etsin lomakelisäosaa, joka "taipuu moneksi".
Last Edit: 10.09.2016 22:41 : AditusPelvis. Syy: Selkeytys

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

  • AditusPelvis
  • AditusPelvis hahmo Aiheen kirjoittaja
  • Poissa
  • Täysjäsen
  • Täysjäsen
Lisää
13.10.2016 18:47 #8534 : AditusPelvis
AditusPelvis vastasi aiheeseen: Googlen recaptchan liittäminen ChronoForms V5

villevo kirjoitti: Fabrikissa on mieletön määrä ominaisuuksia ja lomakkeiden rakentaminen on helppoa, kun lomake lähetetään lähtee ilmoitus lähetetystä lomakkeesta tietoineen lomakkeen täyttäjälle ja ilmoitus uudesta jäsenestä jäsenrekisteri-vastaavallemme. lomakkeen tiedot tallentuu tietokantaan.

Tämä oli erinomainen vinkki ja vaikka en ole vielä ehtinyt kiireiltäni Fabrikia käyttöön ottaa, niin ehdin kokeilla ja ottanen sen heti, kun ehdin paneutumaan taas verkkohommiin. Lämmin kiitos.

Minun osaltani tämä kysymäni voi siirtää määritteelle "ratkaistu". Tosin en ole perehtynyt, pitääkö se mun itse tehdä. Pitää olla varovainen mitä tekee, ettei tee väärin (kuten näyttää jo osuneen sitä tarkoittamatta).

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Valvojat: jkwebdesignGamossJiiKoo
Sivu luotiin ajassa: 0.048 sekuntia