Joomla 3 ja Bootstrap 3 collapse menu: ongelma, kun moduulia ei näytetä

  • liisa
  • liisa hahmo Aiheen kirjoittaja
  • Poissa
  • Jäsen
  • Jäsen
Lisää
01.07.2014 23:30 #7042 : liisa
liisa loi aiheen: Joomla 3 ja Bootstrap 3 collapse menu: ongelma, kun moduulia ei näytetä
Tässä on esimerkkisivusto. Tehty Joomla 3:lla ja omalla templatella: kaikkikotona.fi/joomlatest/ .

Ongelma on mobiilikäytössä, mutta onneksi ongelma tulee esille myös PC:llä, kun selainikkunan kaventaa mobiili-ikkunaksi.

Third pagella ei ole Login formia. Olen määritellyt, että sitä ei ko. sivulla näytetä (kts. kuva). Bootstrap collapse menu ei toimi tällä sivulla. Olen löytänyt syyn, mutta en osaa korjata sitä.

Collapse menu tarvitsee jQueryä ja Bootstrapin jQuery-koodeja. Ne ladataan mukaan templateen Joomlan koodilla
<jdoc:include type="head" />
ja head-elementtii tulee bootstrap.js-tiedostoon viittaus sekä jotain jQuery-koodia. Tulee myös muita viittauksia, mutta ne eivät aiheuta tätä ongelmaa.
<script src="/joomlatest/media/jui/js/bootstrap.min.js" type="text/javascript"></script>
<script type="text/javascript">
    jQuery(window).on('load',  function() {
        new JCaption('img.caption');
    });
    window.setInterval(function() {
        var r;
        try {
            r = window.XMLHttpRequest?new XMLHttpRequest():new ActiveXObject("Microsoft.XMLHTTP")
        }
        catch(e){}
        if(r){
           r.open("GET","./",true);
           r.send(null)
        }
    },840000);
    jQuery(document).ready(function() {
        jQuery('.hasTooltip').tooltip({"html": true,"container": "body"});
    });
</script>

Mutta kolmannella sivulla, jolla moduulia ei näytetä, niin bootstrap.min.js-tiedostoa ei ladata ja myös jQuery-koodi lyhenee ja sisältää vain window onload -funktion.

Tämä näyttää Joomlan koodausvirheeltä. Onko mitään ideaa, miten tämän voisi itse korjata?
Liitetiedostot:

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

  • liisa
  • liisa hahmo Aiheen kirjoittaja
  • Poissa
  • Jäsen
  • Jäsen
Lisää
02.07.2014 14:00 #7045 : liisa
liisa vastasi aiheeseen: Joomla 3 ja Bootstrap 3 collapse menu: ongelma, kun moduulia ei näytetä
Vastaanpa taas itselleni.

Ongelma ratkesi lisäämällä index.php-tiedostoon pari riviä koodia
<jdoc:include type="head" />
<?php
// Add Bootstrap Frameworks
JHtml::_('bootstrap.framework');
?>

Oletuksena Joomla näyttää lataavan Bootstrap-tiedostot, mutta näemmä ne kuitenkin pitää itse ladata.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Valvojat: jkwebdesignGamossJiiKoo
Sivu luotiin ajassa: 0.062 sekuntia