1.5.25sta 2.5 päivitysvaihtoehdot

Lisää
17.02.2012 00:09 - 17.02.2012 00:15 #1792 : Mortti
Mortti vastasi aiheeseen: Vs: 1.5.25sta 2.5 päivitysvaihtoehdot

NonCoder kirjoitti: Moro vain kaikille!

Menin lueskelemaan uusia juttuja joomlaportal.fi puolelle ja ihmetys oli suuri kun tällainen uusi ja hieno foorumi pistetty pystyyn :) Hienoa!

Entisenä Joomla! aktiiviharrastajana olen tällä hetkellä täysin ulkona kuvioista. Versioitakin on pukannut ulos ja tuki loppuu 1.5:selta? No kehitystä.. Onhan tässä itse tullut pidettyä hiljaiseloa kohta kaksi vuotta (muut työt vie kaiken ajan). harrastamaan sivustojen rakentelua aktiivisesti.

Kyllä minä ainakin muistan sinut joomlaportal ajoilta, jos ei muut. Hienoa, että liityit joukkoomme!

Alkaa kohta puoliin olla kriittisiä hetkiä upgradeta 1.5.xx to 2.5.x jos haluaa mennä mukana... sitten kun kansainvälinen tuki loppuu on meidän turha inistä/valittaa.

Finnish Joomla! Language Coordinator | One of the guys behind Joomla.fi
Last Edit: 17.02.2012 00:15 : Mortti.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

  • Janezky
  • Janezky hahmo
  • Vieras
  • Vieras
17.02.2012 09:01 #1794 : Janezky
Janezky vastasi aiheeseen: Vs: 1.5.25sta 2.5 päivitysvaihtoehdot
Mitä sit, jos ei kyseisen sivupohja ole ilmeisesti 2.5. yhteensopiva...? ;)

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
17.02.2012 16:18 - 17.02.2012 16:21 #1800 : TekFix
TekFix vastasi aiheeseen: Vs: 1.5.25sta 2.5 päivitysvaihtoehdot
Olen itse menneen viikon aikana ryhtynyt testailemaan päivityksiä. Tämänhetkinen jUpgrade-versio osoittautui kelvottomaksi sen takia että ID:t muuttuu päivityksessä, eli kaikki linkit, valikot, kategoriat jne. menevät pahasti sekaisin.

Hankin sen jälkeen SP Upgrade (kaupallinen, noin 25 taalaa). Se toimii moitteettomasti Joomlan perussisällön osalta, eli ne asiat mitä se lupaa niin se myös tekee. Sen sijaan se ei siirrä mitään muita tauluja vanhasta tietokannasta uuteen. Peruspäivityksen jälkeen pitää käsin merkata kaikki halutut lisäosien vanhat tietokantataulut, viedä ne sql-tiedostoon exportilla ja sitten tuoda ne importilla uuteen tietokantaan. Lisäosista riippuen pitää asentaa uusi versio uuteen Joomlaan joko ennen tai jälkeen tai sitten ajaa ao. lisäosan omaa päivitysskriptiä.

Joten tässä vaiheessa migraatio 1.5 -> 2.5 ei ole mikään ihan helppo homma... :S

SP upgrade käyttämällä ja käistyötä tekemällä olen nyt päivittänyt yhden saitin lähes valmiiksi. Pari muuta saittia ovat työn alla Xamppissa. Jo päivitetyllä saitilla oli lisäosina mm. BFforms joka nyt on korvattu RSforms Prolla (joka muuten osaa konvertoida lomakkeet ja tulokset BFformista), JEvents (jolla on oma päivitysskripti), JCE, AdminTools, AkeebaBackup, JoomGallery ja Community Builder. Viisi viimeksi mainittua meni heittämällä tietokantatauluja kopioimalla. SIvupohja korvattiin uudella, eli samalla saatiin hieman päivitystä sivujen ulkonäköön.

Toivottavasti jUpgradesta tulee lähiaikoina toimiva versio joka ei riko sisällön rakenteita. JUpgradessa on hieman parempi tuki lisäosille, vaikka sekään ei osaa ihan kaikkea siirtää...
Last Edit: 17.02.2012 16:21 : TekFix.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

  • timop
  • timop hahmo Aiheen kirjoittaja
  • Poissa
  • Jäsen
  • Jäsen
Lisää
17.02.2012 17:55 #1802 : timop
timop vastasi aiheeseen: Vs: 1.5.25sta 2.5 päivitysvaihtoehdot
alan itsekin kääntymään pikkuhiljaa siihen että asennan kuitenkin puhtaan 2.5.1. webhotellini cpanelin kautta vanhan rinnalle ja tuon vain users taulun phpmyadminilla kätevästi kopioiden.

odottelen nyt vielä vähän aikaa tuota jupgradea josko se päivittyisi tuosta betasta lopulliseen oikeasti toimivaan versioon.

napsuttelen pikkuhiljaa artikkeleita takaisin, vanhat uutiset nyt ei ketään kiinnosta ja loput on staattista höpinää seurasta..
vai onko jollain tietoa missä taulussa on noiden artikkeleiden tekstit jos saisi pelkän sisällön kopioitua ?

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
18.02.2012 14:03 #1807 : NonCoder
NonCoder vastasi aiheeseen: Vs: 1.5.25sta 2.5 päivitysvaihtoehdot

Mortti kirjoitti:

NonCoder kirjoitti: Moro vain kaikille!

Menin lueskelemaan uusia juttuja joomlaportal.fi puolelle ja ihmetys oli suuri kun tällainen uusi ja hieno foorumi pistetty pystyyn :) Hienoa!

Entisenä Joomla! aktiiviharrastajana olen tällä hetkellä täysin ulkona kuvioista. Versioitakin on pukannut ulos ja tuki loppuu 1.5:selta? No kehitystä.. Onhan tässä itse tullut pidettyä hiljaiseloa kohta kaksi vuotta (muut työt vie kaiken ajan). harrastamaan sivustojen rakentelua aktiivisesti.

Kyllä minä ainakin muistan sinut joomlaportal ajoilta, jos ei muut. Hienoa, että liityit joukkoomme!

Alkaa kohta puoliin olla kriittisiä hetkiä upgradeta 1.5.xx to 2.5.x jos haluaa mennä mukana... sitten kun kansainvälinen tuki loppuu on meidän turha inistä/valittaa.


No pitihän tänne liittyä :)
Laskeskelin että eikös tässä jo ole 10v täynnä? mambolla aloitin ja sitten jossain vaiheessa tuli Joomla! kuvioihin.
Verkkokauppaa ja vaikka sun mitä tuli harrastettua. Melkein kaikki sivustot on hengissä jopa vielä :)

Päivitettäviä sivuja on 8kpl J1.5 ja 1kpl J1.X. Taitaa tulla mukava urakka :(

Melkein pitäisi starttailla virtuaaliserveri ja heittää sivut sinne odottamaan toimenpiteitä..

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

  • timop
  • timop hahmo Aiheen kirjoittaja
  • Poissa
  • Jäsen
  • Jäsen
Lisää
21.02.2012 13:08 #1832 : timop
timop vastasi aiheeseen: Vs: 1.5.25sta 2.5 päivitysvaihtoehdot
päädyin nyt kuitenkin siihen että asennan vanhan 1.5.25 rinnalle puhtaan 2.5.1 cpanelista.

siirrän siihen käyttäjä kantataulut virtuaalissa migroidusta 2.5.1 versiosta tuohon puhtaaseen ja teen sivustot uusiksi puhtaalta pöydältä pikku hiljaa, ja kun on valmista niin vaihdan vain osoitteen viittaamaan uuteen versioon ja vanha mäkeen kun näyttää että uusi pelaa.

ylläpidettävä sivusto on pienen sukellusseuran, kohtalaisen staattinen, parilla hassulla pluginilla alle 50 käyttäjä tunnusta, joten urakka ei ota kuin muutaman pullon keskiketterää ja :)
samalla pääsee paremmin "sisään" uuteen joomlaan.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Valvojat: jkwebdesignGamossJiiKoo
Sivu luotiin ajassa: 0.044 sekuntia