[RATKAISTU]Onko mahdollista saada jostain lomakkeen täytettävistä kohdista osa sähköpostiin saapuvan viestin otsikkoa (aihetta)?

  • Demonaz
  • Demonaz hahmo Aiheen kirjoittaja
  • Vieras
  • Vieras
19.04.2012 21:57 - 21.04.2012 17:44 #2253 : Demonaz
Demonaz loi aiheen: [RATKAISTU]Onko mahdollista saada jostain lomakkeen täytettävistä kohdista osa s
Eli kyseessä on ilmeisesti Joomla 1.6.3... Minulla on sivuillani lomake jonka sivuilla kävijät voivat täyttää. Siitä lähtevät tiedot minun ja muutaman muun sähköpostiin, mutta koska näitä viestejä tulee paljon ja jokaisella viestillä on sama ennalta määritetty otsikko, muuttuu jonkin monta päivää sitten tulleen sähköpostin etsiminen hankalaksi. Joten onko sellainen mahdollista, että kun lomakkeen tiedot lähtevät sähköpostiin, se ottaa viestin otsikoksi (aiheeksi) kaksi käyttäjän lomakkeeseen kirjoittamaa kohtaa?
Last Edit: 21.04.2012 17:44 : Demonaz. Syy: Ongelma ratkaistu...

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

  • TeroKankaanpera
  • TeroKankaanpera hahmo
  • Poissa
  • Valvoja
  • Valvoja
  • JEvents, J2Store 3 ja AdsManager kääntäjä
Lisää
20.04.2012 07:47 #2257 : TeroKankaanpera
TeroKankaanpera vastasi aiheeseen: Vs: Onko mahdollista saada jostain lomakkeen täytettävistä kohdista osa sähköpos
Riippuu käyttämästäsi lomakekomponentista. Jos käytät Joomlan omian yhteyslomakkeita ei. Jos käytät esim. Chronoformsia kyllä.

---
Tero Kankaanperä
terokankaanpera.fi

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

  • Demonaz
  • Demonaz hahmo Aiheen kirjoittaja
  • Vieras
  • Vieras
20.04.2012 08:22 #2258 : Demonaz
Demonaz vastasi aiheeseen: Vs: Onko mahdollista saada jostain lomakkeen täytettävistä kohdista osa sähköpos
Siinä on tuollainen systeemi kuin Breezing Forms. En tiedä onko Joomlan oma vai mikä se on..?

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

  • mirkoe
  • mirkoe hahmo
  • Poissa
  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Kahvilla pärjää aina!
Lisää
20.04.2012 14:32 #2260 : mirkoe
mirkoe vastasi aiheeseen: Vs: Onko mahdollista saada jostain lomakkeen täytettävistä kohdista osa sähköpos

Demonaz kirjoitti: Siinä on tuollainen systeemi kuin Breezing Forms. En tiedä onko Joomlan oma vai mikä se on..?


Ei ole Joomlan oma, vaan kolmannen osapuolen ohjelma.
Tuonne on mahdollista tehdä "piilotettuja" kenttiä ja niihin tietoa muista kentistä. Vaatii jonkin verran jo osaamista.. Tässä yksi vähän samanlainen tapaus

crosstec.de/en/forums/30-tips-tricks/10529-how-to-...ed-data-into-hidden-field.html

Ps. Joomla 1.6 ei ole enää turvallinen tai tuettu. Nyt olisi syytä päivitellä pikimmiten 2.5 versioon..

Jos se on Joomlalla, teemme sen - www.clicker.fi

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

  • Demonaz
  • Demonaz hahmo Aiheen kirjoittaja
  • Vieras
  • Vieras
20.04.2012 20:35 #2263 : Demonaz
Demonaz vastasi aiheeseen: Vs: Onko mahdollista saada jostain lomakkeen täytettävistä kohdista osa sähköpos
Ok. Mistähän päin näitä tällaisia kenttiä pystyy hallinnoimaan ja miten se käytännössä tehdään? Minulla on kyllä osaava henkilö joka tämän toteuttaa mutta hän ei ole ajanpuutteen vuoksi kerinnyt sen tarkemmin tutustumaan asiaan, sen takia kyselen näitä ja pistän hänelle hiukan tietoa eteenpäin..

Ja pitääpä hoitaa tuo päivityskin sitten..

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

  • Demonaz
  • Demonaz hahmo Aiheen kirjoittaja
  • Vieras
  • Vieras
20.04.2012 20:39 #2264 : Demonaz
Demonaz vastasi aiheeseen: Vs: Onko mahdollista saada jostain lomakkeen täytettävistä kohdista osa sähköpos

Demonaz kirjoitti: Ok. Mistähän päin näitä tällaisia kenttiä pystyy hallinnoimaan ja miten se käytännössä tehdään? Minulla on kyllä osaava henkilö joka tämän toteuttaa mutta hän ei ole ajanpuutteen vuoksi kerinnyt sen tarkemmin tutustumaan asiaan, sen takia kyselen näitä ja pistän hänelle hiukan tietoa eteenpäin..

Ja pitääpä hoitaa tuo päivityskin sitten..


Siis tarkoitan että näilläkö sitten saa tuon otsikon muodostumaan täytetyistä kentistä? Eli lomakkeessa on monta kohtaa, mutta käyttäjä kirjoittaa esim. kahteen eri kenttään "Minä" ja "Sinä", niin sähköpostiin saapuvan viestin otsikoksi pitäisi tulla "Minä Sinä".. Oliko ymmärrettävästi selitetty..? :cheer:

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

  • mirkoe
  • mirkoe hahmo
  • Poissa
  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Kahvilla pärjää aina!
Lisää
21.04.2012 12:39 - 21.04.2012 12:42 #2267 : mirkoe
mirkoe vastasi aiheeseen: Vs: Onko mahdollista saada jostain lomakkeen täytettävistä kohdista osa sähköpos

Demonaz kirjoitti:
Siis tarkoitan että näilläkö sitten saa tuon otsikon muodostumaan täytetyistä kentistä? Eli lomakkeessa on monta kohtaa, mutta käyttäjä kirjoittaa esim. kahteen eri kenttään "Minä" ja "Sinä", niin sähköpostiin saapuvan viestin otsikoksi pitäisi tulla "Minä Sinä".. Oliko ymmärrettävästi selitetty..? :cheer:


Luulen ainakin ymmärtäväni! Tuo on helppo!

Katso täältä kohta Dynamic Email subject

crosstec.de/support/index.php?pid=knowledgebase&cmd=viewentclient&id=154

Tai tässä

Dynamic Email Subject

You can add values from your form elements into the subject line by using the fieldname contained within curly brackets. For example, if you wanted to include the fields named "name", "email" and "date" in the subject, then the subject line would be:

Form submission from {name} {email} on {date}

(To create the "date" field, you would need to add a hidden element and in the 'value' field, enter this code:
<?php return date("Y-m-d H:i:s";?)

Jos se on Joomlalla, teemme sen - www.clicker.fi
Last Edit: 21.04.2012 12:42 : mirkoe. Syy: Lisäsin vielä tuon koodin

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

  • Demonaz
  • Demonaz hahmo Aiheen kirjoittaja
  • Vieras
  • Vieras
21.04.2012 17:41 #2278 : Demonaz
Demonaz vastasi aiheeseen: Vs: Onko mahdollista saada jostain lomakkeen täytettävistä kohdista osa sähköpos
Ok! Nyt sain toimimaan! B)

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Valvojat: jkwebdesignGamossJiiKoo
Sivu luotiin ajassa: 0.094 sekuntia