1.6.3 -> 2.5 päivitys

  • lumi
  • lumi hahmo Aiheen kirjoittaja
  • Vieras
  • Vieras
24.01.2014 15:39 #6360 : lumi
lumi loi aiheen: 1.6.3 -> 2.5 päivitys
Käytän Joomlan versiota 1.6.3. Miten saan sen päivitettyä 2.5-versioon? Olen jo löytänyt netistä pari kolme erilaista. Yksi oli niin simppeli, että en ymmärtänyt sitä :unsure: , ja toinen oli liian mutkikas. Haluan mahd. yksinkertaiset step-by-step-ohjeet, sillä en ymmärrä paljonkaan tietotekniikasta.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

  • mirkoe
  • mirkoe hahmo
  • Poissa
  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Kahvilla pärjää aina!
Lisää
24.01.2014 16:47 #6361 : mirkoe
mirkoe vastasi aiheeseen: 1.6.3 -> 2.5 päivitys
Tässä on mielestäni aika hyvät ohjeet

docs.joomla.org/Upgrading_from_1.6.4_or_earlier

Jossakin toki suositellaan, että päivitetään 1.6.3 versio ensiksi versioksi 1.6.4. Sen voit tehdä manuaalisesti, lataamalla täältä ensiksi "patchin" Joomla_1.6.3_to_1.6.4-Stable-Patch_Package.zip, purkamalle sen omalle koneelle ja viemällä tiedostot FTP ohjelmalla palvelimelle. Jos FTP ohjelma kysyy ylikirjoituksesta, voit ylikirjoittaa vanhat tiedostot.

Tuon jälkeen sitten noudatat tuota ylläolevaa ohjetta, niin pitäisi sujua suht vaivatta.

Mutta ennen kaikkea:

1) Huolehdi että varmuuskopiot on kunnossa ennen päivitystä. Tähän voit käyttää vaikka Akeeba Backup työkalua
2) Varmista myös, että kaikki lisäämäsi lisäosat ovat yhteensopivia Joomla 2.5 version kanssa ja päivitä myös ne uusimpiin versiohin.

Jos se on Joomlalla, teemme sen - www.clicker.fi
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: lumi

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

  • lumi
  • lumi hahmo Aiheen kirjoittaja
  • Vieras
  • Vieras
24.01.2014 18:16 #6362 : lumi
lumi vastasi aiheeseen: 1.6.3 -> 2.5 päivitys
Kiitos ohjeista.
Noudatin ohjeita ja menin sinne Extension manager->Updateen, ja klikkasin Find updates. Päivityksiä ei kuitenkaan ilmestynyt. Käytän siis versiota 1.6.3, ja tuo FTP:kin on hieman hämärä käsite minulle.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
25.01.2014 12:11 #6368 : Mortti
Mortti vastasi aiheeseen: 1.6.3 -> 2.5 päivitys
Kohdallasi ehkä suosittelisin, että ottaisit yhteyden yritykseen/henkilöön, joka asian voisi tehdä puolestasi rahallista korvausta vastaan. Esim. Mirko yllä.

Meillä on myös Palveluhakemisto , jossa on lukuisia ammattilaisia.

Voit myös jättää ilmoituksen tänne: Kaupalliset ilmoitukset - palveluja halutaan

Finnish Joomla! Language Coordinator | One of the guys behind Joomla.fi

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
25.01.2014 13:18 #6369 : VNiemi
VNiemi vastasi aiheeseen: 1.6.3 -> 2.5 päivitys
No periaatteessa kai lisäosien hallinnan asennustoiminnon pitäisi toimia näiden asentamiseen, mutta itse ainakin ottaisin varmuuskopion ennen kuin yrittäisin. Yleensä olen aika hutilus varmuuskopioinnisss ennen päivitystä, mutta tässä tapauksessa se on kyllä tarpeen.

Eli ensiksi päivitä 1.6.3 -> 1.6.6

Sitten päivitä 1.6.6 -> 1.7

Sitten päivitä 1.7.0 -> 1.7.5

Sitten päivitä 1.7.5 -> 2.5

Tässä vaiheessa tietokannassa pitäisi olla virheitä. Käy lisäosien hallinnan tietokanta välilehdellä etsimässä ja korjaamassa ne.

Lopuksi päivitä 2.5 -> 2.5.17

Olisi tosiaan helpompaa, jos saisit päivitykset toimimaan. Kai olet tyhjentänyt päivityksen välimuistin?

Joka tapauksessa ainakin se ensimmäinen paketti (versioon 1.6.6) kannattaa varmaan asentaa.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
25.01.2014 15:31 - 25.01.2014 15:34 #6370 : Mortti
Mortti vastasi aiheeseen: 1.6.3 -> 2.5 päivitys

Mortti kirjoitti: Kohdallasi ehkä suosittelisin, että ottaisit yhteyden yritykseen/henkilöön, joka asian voisi tehdä puolestasi rahallista korvausta vastaan. Esim. Mirko yllä.

Meillä on myös Palveluhakemisto , jossa on lukuisia ammattilaisia.

Voit myös jättää ilmoituksen tänne: Kaupalliset ilmoitukset - palveluja halutaan


Edelleen suosittelen ottamaan yhteyttä ammattilaisiin(jos oma tietotaito ei riitä), jotka tekevät näitä asioita työkseen. Sillä välttämättä pelkkä Joomla! CMS päivitys(ei koskaan, kun lähtökohta on tuo) ei ole se koko asia lainkaan, vaan kyseessä saattaa olla myös lisäosien, kuten sivupohja, komponentit, moduulit, liitännäiset ja kielitiedostot jne.

Finnish Joomla! Language Coordinator | One of the guys behind Joomla.fi
Last Edit: 25.01.2014 15:34 : Mortti.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

  • lumi
  • lumi hahmo Aiheen kirjoittaja
  • Vieras
  • Vieras
01.02.2014 18:27 #6450 : lumi
lumi vastasi aiheeseen: 1.6.3 -> 2.5 päivitys

VNiemi kirjoitti: No periaatteessa kai lisäosien hallinnan asennustoiminnon pitäisi toimia näiden asentamiseen, mutta itse ainakin ottaisin varmuuskopion ennen kuin yrittäisin. Yleensä olen aika hutilus varmuuskopioinnisss ennen päivitystä, mutta tässä tapauksessa se on kyllä tarpeen.

Eli ensiksi päivitä 1.6.3 -> 1.6.6

Sitten päivitä 1.6.6 -> 1.7

Sitten päivitä 1.7.0 -> 1.7.5

Sitten päivitä 1.7.5 -> 2.5

Tässä vaiheessa tietokannassa pitäisi olla virheitä. Käy lisäosien hallinnan tietokanta välilehdellä etsimässä ja korjaamassa ne.

Lopuksi päivitä 2.5 -> 2.5.17

Olisi tosiaan helpompaa, jos saisit päivitykset toimimaan. Kai olet tyhjentänyt päivityksen välimuistin?

Joka tapauksessa ainakin se ensimmäinen paketti (versioon 1.6.6) kannattaa varmaan asentaa.


Kiitos linkeistä.
Latasin ne koneelleni, ja nyt mietin, miten saan ladattua ne Joomlaan. Tietokantoja minulla ei ole, joten niistä ei tarvitse välittää.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
01.02.2014 18:47 #6451 : Mortti
Mortti vastasi aiheeseen: 1.6.3 -> 2.5 päivitys

lumi kirjoitti: Tietokantoja minulla ei ole, joten niistä ei tarvitse välittää.

Jos sinulla on Joomla! asennettuna, on sinulla myös siihen tietokanta. Sijaitsee palvelimella, jossa Joomla! asennuksesi on.

Finnish Joomla! Language Coordinator | One of the guys behind Joomla.fi

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Valvojat: jkwebdesignGamossJiiKoo
Sivu luotiin ajassa: 0.094 sekuntia