Lisää käännöksien tekijöitä?

  • metska
  • metska hahmo Aiheen kirjoittaja
  • Poissa
  • Tulokas
  • Tulokas
  • Joomlannut vuodesta miekka ja kilpi
Lisää
19.09.2021 17:30 #10494 : metska
metska loi aiheen: Lisää käännöksien tekijöitä?
Hei,

tällä hetkellä vaikuttaa siltä, että kääntäjät eivät ole kovin aktiivisia ja olen ilmeisesti ainoa aktiivinen sekä Joomla 3 sekä uuden Joomla 4 käännösten osalta. Olen täydentänyt nyt kaikki käännökset molempien osalta valmiiksi, mutta nyt ne vain pitäisi valmistella ladattavaksi paketiksi. Koska vaikuttaa siltä, ettei tiimissä olisi muita aktiivisia jäljellä kuin minä, niin vastuu paketin valmistamiseen siirrettäneen Joomlan toimesta ainakin alkuun minulle.

Koska käännökset tehdään englannista suomeksi ja kieli vilisee tuttua järjestelmäkieltä, niin käännöstyö ei ole kovin vaativaa. Oikoluku on vielä helpompaa, kun voi tarkistaa vain toisten tekemät käännökset ja klikata ne hyväksytyksi. Kirjoitus- tai käännösvirheitä ei pidä pelätä liikaa, koska ne on helppo korjailla käännössivustolla aina kun sellaisen huomaa. Tällaisessa tilanteessa pidän tärkeimpänä sitä, että meillä olisi kuitenkin jokin käännös, eikä vain pahasti sekakielinen järjestelmä. Ainahan on mahdollisuus käyttää käyttöliittymää englanniksi, mikäli jokin kirjoitus- tai käännösvirhe häiritsee liiaksi, eikä halua käydä korjaamassa virhettä käännössivustolla.

Itse pidän Joomlaa ehdottamasti suositeltavana julkaisujärjestelmänä sellaiselle tekijälle, joka ei halua puukottaa koodia rakentaakseen sisällöltään joustavat sivustot, joten järjestelmän suomentaminen laskee kynnystä myös järjestelmän uusille tekijöille ja käyttäjille, joten olisi hienoa pitää se käännösten osalta ajan tasalla.

Eli jos tunnet vähänkään intoa käydä edes ajoittain vilkaisemassa käännöksiä, niin käyhän liittymässä näihin projekteihin:

Joomla 4 https://crowdin.com/project/joomla-cmsjoomla.crowdin.com/cms
Joomla 3 https://crowdin.com/project/joomla-cmscrowdin.com/project/joomla-cms

Pidetään Joomlan lippua korkealla!
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: JiiKoo, osignell

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
20.09.2021 11:49 #10495 : JiiKoo
JiiKoo vastasi aiheeseen: Lisää käännöksien tekijöitä?
Toivottavasti pääkäyttäjän oikeudet saadaan siirrettyä sinulle. :)

Kokemus on asia, jonka saat heti kun olisit tarvinnut sitä.
jaakko.korhonen(at)jg-oppimiskeskus.fi

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Valvojat: jkwebdesignGamossJiiKoo
Sivu luotiin ajassa: 0.032 sekuntia