Apua 1.6.x päivityksiin, kiitos...

  • creepy
  • creepy hahmo Aiheen kirjoittaja
  • Vieras
  • Vieras
16.11.2011 10:39 #620 : creepy
creepy loi aiheen: Apua 1.6.x päivityksiin, kiitos...
Olen suunnitellut ja toteuttanut 3:lle asiakkaalleni Joomla-sivut, kahdet on julkaistu ja yhdet kohta julkaistaan. Kaikissa sivutoissa on oma templateni. Kahdet sivustoista on versiossa 1.6.3 ja yhdet versiossa 1.6.4. Julkaistut sivustot ovat Louhen palvelimilla ja julkaisemattomatkin sellaiselle menossa.
Näköjään kaikki mahdolliset Joomla 1.6-versiot ovat tekemässä kuolemaa ja sivustot pitäisi päivittää, mutta koskapa olen melkolailla aloittelija (ja vielä nainen!) Joomlan kanssa (aloittanut keväällä kun 1.6 oli uusi), en pysty hahmottamaan netin sekavista ohjeista mitä minun pitäisi tehdä saadakseni ne päivitettyä turvallisesti nykyiseen 1.7:ään.
Voisiko siis joku ystävällinen ja taitava (mies)henkilö neuvoa minua niin että jopa ymmärtäisin asian ja osaisin päivittää kaikki tekemäni Joomla-sivustot ilman että asiakkaani joutuisivat kärsimään. Kiitokset etukäteen!

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
16.11.2011 11:55 - 16.11.2011 11:59 #621 : AkeMake
AkeMake vastasi aiheeseen: Vs: Apua 1.6.x päivityksiin, kiitos...
Ystävällinen ja mieshenkilö kyllä olen, mutta taitavasta en tiedä. Kokeilenpa silti antaa jotain vinkkiä.
Itse en ole vielä siirtynyt missään projektissani 1.5 ja 1.6 versioista uuteen 1.7:ään (pitäisi kyllä pikkuhiljaa). Olen kuitenkin saanut sellaisen käsityksen keskusteluita lukiessa, ettei sivupohjaan tarvitse tehdä mitään muutoksia siirryttäessä 1.6->1.7 välillä (ja 1.5->1.7 välilläkin muutokset kohdistunevat ainoastaan .xml tiedostoihin?). Päivittäessäsi Joomlaa sinun pitää ainoastaan tarkistaa, että käytössä olevista lisäosista on olemassa 1.7:ään sopivat versiot.

Suosittelen, ettet tee päivityksiä heti suoraan nettiin kaikkien näkyville, koska silloinhan jokainen virhe on hyppää heti asiakkaiden silmille. Päivitä sivut ensin omalla koneellasi uuteen versioon ja siirrä päivitykset vasta toimivana pakettina paikoilleen. Muista aina ensin ottaa varmuuskopiot sivuista, jotta sen katastrofaalisen virheen sattuessa sivut voi palauttaa alkuperäiseen.
Last Edit: 16.11.2011 11:59 : AkeMake.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

  • creepy
  • creepy hahmo Aiheen kirjoittaja
  • Vieras
  • Vieras
16.11.2011 12:10 #622 : creepy
creepy vastasi aiheeseen: Vs: Apua 1.6.x päivityksiin, kiitos...
Mahtavaa, kiitos vastauksesta!

Minun kannattaa siis ilmeisesti asentaa sivut MAMP-palvelimelle koneelleni (MAC) ja testata päivitykset siinä? Voiko palvelimella olevan Joomla-sivuston kansion kopioida suoraan sellaisenaan vai pitääkö se aina asentaa uudelle palvelimelle esim. Akeeba Backupin avulla? Varmaankin tietokantojen kannalta pitäisi...

Mutta siis voinko päivittää suoraan 1.6.3:sta 1.7.3:een (ja sama 1.6.4:sta) vai pitääkö tehdä jotain välipäivityksiä? Tämä taitaa olla suurin ongelmani.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
16.11.2011 13:07 - 16.11.2011 13:11 #623 : JiiKoo
JiiKoo vastasi aiheeseen: Vs: Apua 1.6.x päivityksiin, kiitos...

Mutta siis voinko päivittää suoraan 1.6.3:sta 1.7.3:een (ja sama 1.6.4:sta) vai pitääkö tehdä jotain välipäivityksiä? Tämä taitaa olla suurin ongelmani.

Et voi. Ehkä alla oleva kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa:

Ohjeet päivitykseen: docs.joomla.org/Upgrade_1.6.5_to_1.7

Kokemus on asia, jonka saat heti kun olisit tarvinnut sitä.
jaakko.korhonen(at)jg-oppimiskeskus.fi
Liitetiedostot:
Last Edit: 16.11.2011 13:11 : JiiKoo.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Valvojat: jkwebdesignGamossJiiKoo
Sivu luotiin ajassa: 0.085 sekuntia