Ilmainen henkilön esittely -komponentti

  • AkeMake
  • AkeMake hahmo Aiheen kirjoittaja
  • Poissa
  • Täysjäsen
  • Täysjäsen
Lisää
05.02.2014 18:02 #6476 : AkeMake
AkeMake loi aiheen: Ilmainen henkilön esittely -komponentti
Teen ainejärjestöllemme nettisivuja. Budjetti on täysi nolla, joten pitäisi löytää ilmainen komponentti, jolla voi esitellä ainejärjestön hallituksen jäsenet kätevästi. Eli henkilöt olisi jaettu sivulle omiin kenttiinsä esimerkiksi kahteen sarakkeeseen ja yhden henkilön tiedoissa näkyisi vähintään kuva, nimi, titteli ja lyhyt kuvaus. Siinä oikeastaan ne minimivaatimukset. Lisäksi olisi hyvä, jos komponentti olisi jonkin verran muokattavissa, että esimerkiksi värityksen voisi muokata sivustolle sopivaksi. Komponentti voi minun puolestani esitellä tietyt rekisteröityneet käyttäjät tai hallituksen jäsenistä kirjoitetaan tiedot erikseen komponenttiin, ihan kummin vain.

Olen koettanut itse etsiä sopivaa komponenttia tuntikaupalla, mutta ei vain löydy. Alkoi sen verran jo ottaa päähän, että päätin tulla täältä kyselemään ennen kuin turhaudun lopullisesti.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

  • mirkoe
  • mirkoe hahmo
  • Poissa
  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Kahvilla pärjää aina!
Lisää
05.02.2014 18:31 #6477 : mirkoe
mirkoe vastasi aiheeseen: Ilmainen henkilön esittely -komponentti
Eikö ihan tavallinen taulukko riitä, johon henkilöt ja kuvat voidaan laittaa soluihin?

Jos se on Joomlalla, teemme sen - www.clicker.fi

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

  • AkeMake
  • AkeMake hahmo Aiheen kirjoittaja
  • Poissa
  • Täysjäsen
  • Täysjäsen
Lisää
05.02.2014 20:39 #6478 : AkeMake
AkeMake vastasi aiheeseen: Ilmainen henkilön esittely -komponentti
Eipä käynyt tosiaan noin simppeli vaihtoehto mielessä. Komponentti olisi kyllä mielestäni helpompi ratkaisu, kun silloin voisi pitää jokaista henkilöä omassa tietueessaan. Aina hallituksen vaihtuessa niistä voisi käydä vaihtamassa henkilöiden asetuksia julkaistu/julkaisematon yms. ja jos uuteen hallitukseen tulee joku joka on joskus hamassa menneisyydessä ollut jo hallituksessa, niin hänen tietonsa löytyisivät komponentista valmiiksi.

Kuten jo sanoinkin, niin ei tuo taulukko kaikessa yksinkertaisuudessaan käynyt mielessä. Toki jos hyvää simppeliä komponenttia ei löydy, niin voin tämän tehdä taulukollakin.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
05.02.2014 21:19 #6479 : Plasmer
Plasmer vastasi aiheeseen: Ilmainen henkilön esittely -komponentti
Eikös tuo onnistu joomlan omalla yhteystiedot -komponentilla?
2 kategoriaa, toiseen kaikki ja toiseen hallitus
Valikoihin sitten vaan "lista yhden kategorian yhteystiedoista"
Riippuu sitten käytettävästä sivupohjasta miten ne näkyvät.
Pienellä css muokkauksella saanee muokattua haluamakseen.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

  • AkeMake
  • AkeMake hahmo Aiheen kirjoittaja
  • Poissa
  • Täysjäsen
  • Täysjäsen
Lisää
06.02.2014 12:10 #6481 : AkeMake
AkeMake vastasi aiheeseen: Ilmainen henkilön esittely -komponentti
Jaa, silläkin onnistuisi.. Viimeksi kun olen Joomlan kanssa ollut tekemisissä, niin se oli versiossa 1.5 ja versiosta 2.5 raapaisin vain hiukan pintaa. Enkä kertaakaan käyttänyt 1.5:ssä olevaa kontaktit -komponenttia, jos se nyt vastaavanlainen edes on.

Nyt käyttämäni palveluntarjoajan ilmainen sivutila on ollut jo päivän alhaalla tuntemattomasta syystä. Teen niitä sivuja suoraan nettiin, joten en nyt pääse kokeilemaan sen yhteystiedot -komponentin käyttöä.

Olisiko teillä ehdottaa jokin hyvä ilmainen palveluntarjoaja, jonne voi asentaa tämän uusimman Joomla 3.x:n? Hyvää ja ilmaista sivutilaa kun on melkein mahdoton löytää. :dry: Itse kävin läpi monia ja useimmissa ongelmaksi muodostui se, että magic guotes gpc oli asennossa "on", kun Joomlan asennus vaati "off". Nyt kun vihdoin löysin yhden, johon uusimman Joomlan voi asentaa, niin siihen ei näköjään voi luottaa.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
06.02.2014 13:31 #6482 : VNiemi
VNiemi vastasi aiheeseen: Ilmainen henkilön esittely -komponentti
magic quotes arvon voi itse asettaa jos php versio on 5.3 tai uudempi. (Ellei palvelin sitä ole estänyt.)

Laitat juureen .user.ini tiedoston jossa käsky

magic_quotes_gpc = Off

Samaan tiedostoon voi korjailla osaa muistakin php asetuksista

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
06.02.2014 16:04 #6484 : jkwebdesign
jkwebdesign vastasi aiheeseen: Ilmainen henkilön esittely -komponentti

AkeMake kirjoitti: Olisiko teillä ehdottaa jokin hyvä ilmainen palveluntarjoaja, jonne voi asentaa tämän uusimman Joomla 3.x:n? Hyvää ja ilmaista sivutilaa kun on melkein mahdoton löytää. :dry: Itse kävin läpi monia ja useimmissa ongelmaksi muodostui se, että magic guotes gpc oli asennossa "on", kun Joomlan asennus vaati "off". Nyt kun vihdoin löysin yhden, johon uusimman Joomlan voi asentaa, niin siihen ei näköjään voi luottaa.


Pieni korjaus tuohon, hyvää ja ilmaista sivutilaa on täysin mahdotonta löytää..:) Ja et voi luottaa yhteenkään ilmaiseen tarjoajaan, ne voivat hävitä netistä koska vain, ilman erillistä ilmoitusta (tämä jopa kerrotaan yleensä ehdoissa). Tiivistettynä, ilmaista lounasta ei ole.

Kannattaa jotenkin haalia kasaan se muutama kymppi, joilla sivutilan halvimmillaan saa vuodeksi. Muutamalla kympillä löytyy jo ihan kohtalaisia vaihtoehtoja, mutta pitää muistaa, että näissäkin menee yleensä niin, että saat juuri niin hyvää palvelua mistä maksat.

Toinen vaihtoehto on tehdä jonkinlainen sopimus jonkun palveluntarjoajan kanssa, sillä pienien sivustojen hostaus luotettavalla palvelimella voi hyvinkin onnistua esimerkiksi palveluntarjoajan logoa vastaan, ellei sitä paria kymppiä saada kerättyä (näin olen itse tarjonnut joillekin voittoa tavoittelemattomille yhdistyksille yms..).

Asiakaslähtöisesti suunniteltuja internet- sekä graafisia palveluita: www.sutjakka.fi

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

  • naghris
  • naghris hahmo
  • Vieras
  • Vieras
07.02.2014 14:49 #6486 : naghris
naghris vastasi aiheeseen: Ilmainen henkilön esittely -komponentti
Sanoisin että K2 olisi aika näppärä tossa. Saat extrakenttinä nuo tittelit jne. Kuvat menee nätisti omaan kohtaansa.

Ja K2 ei maksa mittään

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
10.02.2014 13:02 #6513 : AditusPelvis
AditusPelvis vastasi aiheeseen: Ilmainen henkilön esittely -komponentti

Plasmer kirjoitti: Eikös tuo onnistu joomlan omalla yhteystiedot -komponentilla?
2 kategoriaa, toiseen kaikki ja toiseen hallitus
Valikoihin sitten vaan "lista yhden kategorian yhteystiedoista"
Riippuu sitten käytettävästä sivupohjasta miten ne näkyvät.
Pienellä css muokkauksella saanee muokattua haluamakseen.


Olin yllä olevaa neuvoa tarjoamassa, sillä parhaillaan teen yhdistykselleni uusia sivuja ja myös sillä oli tarvetta saada luottamus- ja toimihenkilöt saman tyyppisesti esille. Mulla on viimeisin 3 versio käytössä ja siinä tuo yhteystiedot ominaisuus antaa myös mahiksen julkaista tiedot kuvankin kanssa ja itse olen tohon tyytyväinen.

extensions.joomla.org/extensions/contacts-and-feedback/contact-details täältä löytyy useita ilmaisia vaihtoehtoja, joista itsekin hain mutta totesin parhaimmaksi tuon mainitun asennuspakettiin kuuluvan lisäosan.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

  • AkeMake
  • AkeMake hahmo Aiheen kirjoittaja
  • Poissa
  • Täysjäsen
  • Täysjäsen
Lisää
29.03.2014 00:30 - 29.03.2014 00:35 #6714 : AkeMake
AkeMake vastasi aiheeseen: Ilmainen henkilön esittely -komponentti

naghris kirjoitti: Sanoisin että K2 olisi aika näppärä tossa. Saat extrakenttinä nuo tittelit jne. Kuvat menee nätisti omaan kohtaansa.

Latasin sivuille K2:n. En kuitenkaan ole ihan vielä päässyt sinuiksi sen kanssa, että mitä siinä on oikeasti niin paljon parempaa, että sillä kannattaa korvata kaikki Joomlan omat artikkelit, käyttäjät yms.

Enhän minä voi hallituksen jäseniä näyttää sivulla K2:n avulla ainakaan siten, että he olisivat rekisteröityneet sivuille, ryhmittelisin heidät hallitus -ryhmään ja näyttäisin sivulla kaikki sen ryhmän käyttäjät. K2 kun ei anna näyttää jonkin ryhmän kaikkia käyttäjiä. Eikä sen puoliin heille ole mahdollista lisäillä lisäkenttiäkään.

naghris tarkoitti tieten, että voisin tehdä jokaisesta hallituksen jäsenestä artikkelin ja näyttäisin sivulla hallitus -kategoriaan kuuluvat artikkelit? Tällöinhän kyllä voisin jokaiselle artikkelille lisätä lisäkentän, jolla kerron henkilön aseman hallituksessa. Vai löytyisikö K2:lle jotain jotain yhteensopivaa lisäosaa, joka osaisi toteuttaa tämän ilman, että tekisin jokaisesta hallituksen jäsenestä artikkelia?

Alustavasti olen toteuttanut nuo hallitusten jäsenten esittelemiset tuolla Joomlan omalla yhteystiedot -komponentilla. Siinä harmittaa kuitenkin se, että jos linkitän yhteystietoon jonkin käyttäjän ja näytän yhteystiedossa kyseisen käyttäjän profiilin, niin tiedot eivät osu ollenkaan yhteen sitä vastaavan tekstin kanssa. Esim. vasemmalla lukee "maa" ja oikealla puolella samassa kohdassa on postinumero. Lisäksi kun vie hiiren esimerkiksi "maa" tekstin päälle näkyviin tulee teksti "Maa Jos vaadittu, täytä kenttä." mitä ei tietenkään pitäisi näyttää tavalliselle kävijälle vaan ainoastaan käyttäjälle itselleen, kun hän tietojaan syöttää.

No, toisaalta tuota profiilia ei välttämättä tarvita ollenkaan, mutta on siinä komponentissa muutakin. Esimerkiksi kun klikkaan yhteystietojen listasta yksittäistä hallituksen jäsentä, pääsen sivulle, jossa on varattu oma tilansa hänen yhteystiedoilleen ja oma tila muille tiedoille. Jäsenistä tuskin tulee kovin paljon tietoa, joten olisi hyvä saada kaikki tiedot näkyviin yhdellä kertaa niin, että vasemmalla olisi mahdollinen kuva (nyt Joomla laittaa sen oikealle eikä tätä voi muuttaa) ja oikealla ensin asema hallituksessa ja sen alla lyhyesti pieni kuvaus henkilöstä. Nyt siis tämä kuvaus on jossain ihan muualla enkä huomannut, että sitä voisi siirtää. Tuo yhteydenottolomake minkä yhteystiedot -komponentti luo on ihan hyvä juttu.

Summa summarum, tuo yhteystiedot -komponentti ei tunnu ihan parhaalta mahdolliselta tavalta toteuttaa tätä haluamaani. Jos ei kuitenkaan löydy kuvailemani kaltaista komponenttia niin kai tämäkin välttää.
Last Edit: 29.03.2014 00:35 : AkeMake.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Valvojat: jkwebdesignGamossJiiKoo
Sivu luotiin ajassa: 0.097 sekuntia