Varastosaldot verkkokauppaan

  • buua
  • buua hahmo Aiheen kirjoittaja
  • Vieras
  • Vieras
20.11.2015 08:35 #8128 : buua
buua loi aiheen: Varastosaldot verkkokauppaan
moi!
oon suunnitellut tässä pikkuhiljaa ensimmäistä verkkokauppaani - jotain ilmaista/halpaa esim. Virtuemart, Opencart tai Mijoshop.
oisko kellään tietoa/kokemusta saisiko noihin tai johonkin muuhun kauppaan tuotteiden varastosaldot näkyviin ja päivittymään myynnin mukaan?
ja pystyykö johonkin ajamaan vaikka kerran kuukaudessa päivitetyt varastosaldot vaikkapa excellillä suoraan tai jollain lisäosalla?

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
21.11.2015 18:39 #8131 : ilkka
ilkka vastasi aiheeseen: Varastosaldot verkkokauppaan
Moi,

jos nyt kysymyksen ymmärsin oikein, niin toki ainakin VirtueMart:ssa voi valita, näyttääkö asiakkaalle varastosaldon sekä sen, mitä tapahtuu, kun saldo ei riitä tai tuote on loppu (mitä toimintoja asiakkaalle tarjoaa). Ja varastosaldo päivittyy automaattisesti kyllä asiakaskäyttäytymisen pohjalta (ostot, peruutukset, yms.)

Ja varaston osalta VM:ssä on ihan inventaario-osio, josta on listaa ollut saatavina erilaisina raportteina ja eri muodoissa. Tosin jälkimmäinen siis ulospäin, mutta eiköhän myös ajopäivittäminen VirtueMart:iin onnistu myös.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

  • buua
  • buua hahmo Aiheen kirjoittaja
  • Vieras
  • Vieras
23.11.2015 16:18 #8132 : buua
buua vastasi aiheeseen: Varastosaldot verkkokauppaan
joo no sitä hain lähinnä, että kun samoja tuotteita myydään kivijalkakaupassa ja verkkokaupassa niin kivijalkakaupan varastosaldot eivät päivity verkkokaupan saldoihin eikä toisinpäin.
että jos kivikaupan varastonhallintaohjelmasta ajaisi varastosaldot excelliin ja sillä verkkokauppaan.
kyll sellaisia lisäosia näyttäisi olevan, ainakin Virtuemarttiin maksullisia.
mutta tää projekti on vasta alkuvaiheessa alkuhankaluuksineen, että monet "neuvoa antavat" vielä pitää ottaa ;)
Virtuemarttia oon yrittänyt opiskella, mutta pirun sekava ja hankala sekin. ihan sen saaminen suomenkieliseksi näyttää olevan vaikeaa.
ja kunnon ohjeita ei oo edes englanniksi. tai ei ainakaan löydy. ja vielä huono kielipääki!

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
23.11.2015 16:45 - 23.11.2015 16:49 #8133 : ilkka
ilkka vastasi aiheeseen: Varastosaldot verkkokauppaan
Jeps - kivijalka- ja verkkokaupan reaaliaikaisten varastosaldojen synkronoiminen on asia, jonka kanssa olen itse pähkinyt useamman vuoden, siinä kunnolla onnistumatta. Yksi vaihtoehto on toki tehdä kaikki myynnit virtueMartin kautta, mutta se on kömpelöä ja verkkoyhteyden katkomiset ylipääsemätön ongelma.

Näppärintä olis, jos VirtueMartiin saisi tietokoneelle asennettavan kassaohjelman, joka käyttäisi sama tietokantaa kuin verkkokauppa ja päivittyisi tahdotun aikataulun mukaisesti. Itse en toimivaa yhdistelmää ole vielä valitettavasti löytänyt.

Yksi vaihtoehto on, jota itse käytän, joka ei ole näppärin, mutta toimii, on myyntitoimintojen rakentaminen niin, että pidät fyysisessä tuotevarastossa erikseen pienempää verkkokauppasaldoa, jota et siis tarjoa myyntiin kivijalkakaupassa, ilman, että teet VirtueMartiin varastomuutoksen (kun otat verkkokaupan varastosta käyttöön kivijalkaan tai toisinpäin). Ei näppärintä, mutta tällä on tultu toimeen.

VM kaiken kaikkiaan on helppo pistää pystyyn kauppana, mutta siihen se helppous loppuukin. Itse pidän VirtueMartista paljon sen monipuolisuuden ja skaalautuvuuden takia, mutta se vaatii todella paljon työtä, jotta on myyvä "isoilla markkinoilla". Pelkästään suomen kielen käännökset vaativat korjauksia aika paljon, samoin automaattisesti käyttöön tuleva ostotapahtumarakenne, joka on kaikkea muuta kuin asiakaslähtöinen ja helppo ilman viilaamista.

Jos kuitenkin suunnitelmissa on yhtään laajempaa tai muuten monipuolista verkkokauppaa, olen sitä mieltä, että (ilmaisista) verkkokauppakomponenteista Joomlaan, VM on paras sekä käyttökelpoisin. Itse olen sen kanssa nyt noin 8 vuotta pelannut nollapohjalta kaiken muun työn ohessa ja edelleen omat sivustoni ovat vähintään keskinkertaisia.

Mutta koska tosiaan ajalla ja kokeilemalla VM on superhyvä mahdollisuus, en vaihda siitä pois. Ja kokeilemalla esim. Holvi.com-tarjoamaa ilmaista verkkokauppaa, nopeasti kaipaa takaisin VM:än pariin.

Ilkka
Last Edit: 23.11.2015 16:49 : ilkka.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
01.12.2015 19:54 - 01.12.2015 20:00 #8150 : Syväkylmä
Syväkylmä vastasi aiheeseen: Varastosaldot verkkokauppaan
Reaaliaikaisesti et saa saldoja näkyviin, ellet käytä Virtumartia myös kivijalsta myyntiin. Hankalaa, jos tarjoukset, myyntitilaukset, ostotilaukset jne pitää tehdä myös ohjelmalla. Asiakasrkisterin Joomla/Virtuemart kyllä osaa hoitaa eikä pankkikortti / kassamyyntikään ole ongelma. Meille kävi niin, että jouduttiin luopumaan Joomlasta ja Virtuemartista juuri tuosta syystä, jotta voimme näyttää verkkokaupan saldot reaaliajassa. Ja projektista tuli ihanan halpa. Voin sanoa, että loppupeleissä ei ollut kovin montaa järjestelmää mistä valita ja hinta on sen mukainen. Lähtöhinta kymppitonneja ja toista päätä ei ole (kertainvestointina).

Kerran päivässä voit siirtää tietoja esim. csv-siirrolla, jos kivijalkakaupan ohjelmisto vain osaa ne suoltaa ulos. Kun tuotekoodit on samat kummassakin ohjelmassa, tuo onnistunee helposti. Saat siirrettyä oikeastaan kaiken tiedon. Jos kivijalkakaupan ohjelma osaa ottaa tietoa sisään csv-siirtona, niin periaatteessa tilauksetkin saa verkkokaupasta kivijalan ohjelmaan.

Jos kivijalkakaupan ohjelmistoon saa palikan, niin siirron voisi tehdä myös automaattisesti vaikka kerran tunnissa. Vaatii varmaan ohjelman toimittajalta laskutettavaa työtä.

Vuosien pähkäilyn jälkeen siis luovuimme ilmaista lounaista (Joomla / Virtuemart) ja nyt homma pelittää. Euroja tosin paloi rutkasti, mutta ne tulee takaisin. Parempi ja yksinkertaisempi ostoprosesi, paremmat maksumenetelmät jne eli tulee enemmän kauppaa verkosta ja loppupeleissä investointi kannatti.
Last Edit: 01.12.2015 20:00 : Syväkylmä.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Valvojat: jkwebdesignGamossJiiKoo
Sivu luotiin ajassa: 0.039 sekuntia