AJAX sivupohjaan

• Räikkönen
  • Räikkönen hahmo Aiheen kirjoittaja
  • Vieras
  • Vieras
04.02.2012 14:27 - 04.02.2012 14:29 #1597 : Räikkönen
Räikkönen loi aiheen: AJAX sivupohjaan
Onko olemassa jotain valmista sivupohjaa, jossa olisi käytössä ajax menussa? Olen melko uusi Joomlan käyttäjä, joten kaipaisin hieman vinkkiä, mistä aloittaa tutkiminen.

Ihan konkreettisesti haluaisin näyttää mistä on kysymys. Olen viime vuoden loppukesästä tehnyt testisivuston Vantaa Cup 2012 testisivusto , jossa käytin ajaxia ja jonka olen koodannut täysin käsin (xhtml 1.1 ja css3). Varsinainen sivusto Vantaa Cup 2012 on tehty sitten Joomlalla enkä ymmärrä Joomlan rakennetta vielä tarpeeksi hyvin, että saisin ympättyä sen menuun ajaxin.

Onko Joomlassa jotain, mikä aiheuttaisi tietoturvariskin ajaxia käytettäessä? Onko joku saanut selaimen osoiterivillä sivut näkymään oikein ajaxin (+Joomla) kanssa.

Joku varmaan nyt kysyy, että miksi se ajax on sitten niin tärkeä. Minä olen aina halunnut, että sivu latautuu salaman nopeasti eikä ylimääräisiä osia ladata. Tuossa testisivustossani ajaxilla ladataan vain muuttunut palikka eikä koko sivustoa uudelleen, kun vaihdetaan sivua. Mielestäni tämä on tärkeää monikielisillä sivustoilla, joissa käy paljon vierailijoita ympäri maailman sekä palvelinkuorman että nopeuden takia.
Last Edit: 04.02.2012 14:29 : Räikkönen.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Valvojat: jkwebdesignGamossJiiKoo
Sivu luotiin ajassa: 0.079 sekuntia