beez_20 artikkelin lisätietojen paikka
- Viper
-
Aiheen kirjoittaja
- Vieras
-
05.03.2012 09:37 #1936
: Viper
Viper loi aiheen: beez_20 artikkelin lisätietojen paikka
Oisko kellään heittää vinkkiä millä saisin muokattua Joomla 2.5 mukana tulleen beez_20 pohjan artikkeleiden lisätietojen, kuten julkaisupäivän, paikkaa. Oletuksena lisätiedot ovat artikkelin otsikon ja varsinaisen tekstin välissä. Mielestäni olisi loogisempaa jos noi lisätiedot olisivat artikkelin tekstin jälkeen. Jos joku on moisen muokkauksen tehnyt niin vinkkejä otetaan vastaan.
Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
- lassi.kojo
-
- Vieras
-
05.03.2012 13:40 - 05.03.2012 13:41 #1937
: lassi.kojo
lassi.kojo vastasi aiheeseen: Vs: beez_20 artikkelin lisätietojen paikka
Eiköhän tuo samanlaisesti mene kuin minkä tahansa muun sivupohjan kanssa, eli luo sivupohjan kansioon uusi kansio nimeltä html (jos ei ole jo). Sinne uusi kansio nimeltä com_content ja sen sisään kansio article ja tähän kansioon kopioit tiedoston nimeltä default.php kansiosta /components/com_content/views/article/tmpl.
Nyt voit muokata sitä default.php tiedostoa ja siirtää haluamasi tiedot, kuten julkaisupäivän alaspäin esim. tekstin jälkeen.
Lisätietoa:
Layout Overrides in Joomla 1.6
How to override the output from the Joomla! core
Nyt voit muokata sitä default.php tiedostoa ja siirtää haluamasi tiedot, kuten julkaisupäivän alaspäin esim. tekstin jälkeen.
Lisätietoa:
Layout Overrides in Joomla 1.6
How to override the output from the Joomla! core
Last Edit: 05.03.2012 13:41 : lassi.kojo.
- Viper
-
Aiheen kirjoittaja
- Vieras
-
06.03.2012 14:50 #1948
: Viper
Viper vastasi aiheeseen: Vs: beez_20 artikkelin lisätietojen paikka
Kiitoksia. Tarkemmat vinkit miten tuota default.php tiedosta pitää muokata olisi tarpeen kun itselläni ei ole mitään hajua html:stä.
- TeroKankaanpera
-
- Poissa
- Valvoja
-
- JEvents, J2Store 3 ja AdsManager kääntäjä
Vähemmän
Lisää
07.03.2012 08:54 #1956
: TeroKankaanpera
---
Tero Kankaanperä
terokankaanpera.fi
TeroKankaanpera vastasi aiheeseen: Vs: beez_20 artikkelin lisätietojen paikka
Ihan yksinkertaista se ei ole. Olen itse tuollaisen muokkauksen tehnyt rakentaessa omien sivujeni pohjaa 960 template tutorialin mallin pohjalta. Sivujen koodihan ei ole puhdasta html:ää vaan html:ää vaan itseasiassa php:tä joka tuottaa html-sivun selaimelle. Tiedostossa php-koodia on html:n sisällä joka on php:n sisällä.
Minun sivuillani "lisätieto"-palikka on muutettu omaksi div:kseen ja se on css-koodilla kellutettu oikeaan ylänurkkaan. Puutuin rakenteeseen laajemmin sisällyttämällä kaiken artikkelin oheistauhkan siihen, sisältäen paitsi julkaisu- ja tekijätiedot, myös tulostus- ja sosiaalisen median kuvakkeet. Jostain syystä Joomla-koodarit näyttävät rakastavan tiedon esittämistä ranskalaiset viivat ja numeroitu lista -esitysmuotoja käyttämällä. Liittynee esteettömyyteen ja tiedon hierarkiaan, mutta on tarpeettoman monimutkaista saada tottelemaan muotoilukäskyjä. Taisin tehdä niistä listakohdista kappaleita tai span:ejä.
Joomlan ulkoasua voi lopulta muokata css:ää ja grafiikkaa käyttäen miten paljon haluaa, mutta jos sivut muodostavia tiedostoja ei mukauta, sivuston tunnistaa aina Joomlalla tehdyksi laatikkoleikiksi. Siksi tämän opetteleminen on tärkeää. Rohkaisen opettelemaan sitä, mutta tee se turvallisesti kehitysympäristössä. Sillä tavalla minäkin sen olen opetellut.
Minun sivuillani "lisätieto"-palikka on muutettu omaksi div:kseen ja se on css-koodilla kellutettu oikeaan ylänurkkaan. Puutuin rakenteeseen laajemmin sisällyttämällä kaiken artikkelin oheistauhkan siihen, sisältäen paitsi julkaisu- ja tekijätiedot, myös tulostus- ja sosiaalisen median kuvakkeet. Jostain syystä Joomla-koodarit näyttävät rakastavan tiedon esittämistä ranskalaiset viivat ja numeroitu lista -esitysmuotoja käyttämällä. Liittynee esteettömyyteen ja tiedon hierarkiaan, mutta on tarpeettoman monimutkaista saada tottelemaan muotoilukäskyjä. Taisin tehdä niistä listakohdista kappaleita tai span:ejä.
Joomlan ulkoasua voi lopulta muokata css:ää ja grafiikkaa käyttäen miten paljon haluaa, mutta jos sivut muodostavia tiedostoja ei mukauta, sivuston tunnistaa aina Joomlalla tehdyksi laatikkoleikiksi. Siksi tämän opetteleminen on tärkeää. Rohkaisen opettelemaan sitä, mutta tee se turvallisesti kehitysympäristössä. Sillä tavalla minäkin sen olen opetellut.
---
Tero Kankaanperä
terokankaanpera.fi
Valvojat: jkwebdesign, Gamoss, JiiKoo
Sivu luotiin ajassa: 0.109 sekuntia