Joomla 2.5 horisontaalinen alamenu
- Screenname
-
Aiheen kirjoittaja
- Vieras
-
16.10.2012 11:38 - 16.10.2012 11:56 #3623
: Screenname
Screenname loi aiheen: Joomla 2.5 horisontaalinen alamenu
Onko mahdollista saada joomlaan alamenun itemit näkymään vierekkäin, sen sijaan että ne olisivat päällekkäin? Yritin template.css:sää muokata, mutta en saanut mitään aikaan.
Last Edit: 16.10.2012 11:56 : Screenname.
Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
- jkwebdesign
-
- Poissa
- Valvoja
-
Vähemmän
Lisää
16.10.2012 12:50 #3624
: jkwebdesign
Asiakaslähtöisesti suunniteltuja internet- sekä graafisia palveluita: www.sutjakka.fi
jkwebdesign vastasi aiheeseen: Joomla 2.5 horisontaalinen alamenu
Sivupohjassa tuo määritellään. Linkki sivustoon auttaa auttamisessa.
Asiakaslähtöisesti suunniteltuja internet- sekä graafisia palveluita: www.sutjakka.fi
- Screenname
-
Aiheen kirjoittaja
- Vieras
-
16.10.2012 13:14 #3625
Screenname vastasi aiheeseen: Joomla 2.5 horisontaalinen alamenu
Sivusto ei ole vielä julkaistu, joten linkkiä ei ole tarjota. Muuten olisin sen antanutkin 
Kuinka tuo määritellään ja missä? Voisin epäillä että se on jokin display:inline -juttu, mutta mikään ei tunnu vaikuttavan.
menuni on art-hmenu, ja koodi näyttää seuraavalta:
<ul class="art-hmenu">
<li>item 1
<ul>
<li>sub 1</li>
</ul></li>
<li>item 2</li>
</ul>

Kuinka tuo määritellään ja missä? Voisin epäillä että se on jokin display:inline -juttu, mutta mikään ei tunnu vaikuttavan.
menuni on art-hmenu, ja koodi näyttää seuraavalta:
<ul class="art-hmenu">
<li>item 1
<ul>
<li>sub 1</li>
</ul></li>
<li>item 2</li>
</ul>
- jkwebdesign
-
- Poissa
- Valvoja
-
16.10.2012 13:35 #3626
Eli Artisteerin template kyseessä. Ei ole easy juttu ollenkaan vaikka se joomlassa hyvin onnistuukin. Toki on mahdollista, mutta vaatii paljon muokkauksia, että näyttää oikealta ja oikeassa kohdassa...
Eli olen Artisteeria käyttäessä tehnyt asian niin, että olen käyttänyt kolmannen osapuolen Dropline valikkoa (esim: extensions.joomla.org/extensions/structure-a-navig...systems/drop-a-tab-menus/10633 ) tai sitten olen näyttänyt ylimmän valikko tason ilman alavalikoita normaalisti ja tehnyt valikko paikan alle toisen moduulipaikan jossa olen näyttänyt saman valikon tasosta 2 alkaen. Eli ensimmäistä vaihtoehtoa olen käyttänyt jos haluan alavalikon avautuvan hover tyylillä ja toista vaihtoehtoa mikäli haluan alavalikon aukeavan klikkauksella.
Eli olen Artisteeria käyttäessä tehnyt asian niin, että olen käyttänyt kolmannen osapuolen Dropline valikkoa (esim: extensions.joomla.org/extensions/structure-a-navig...systems/drop-a-tab-menus/10633 ) tai sitten olen näyttänyt ylimmän valikko tason ilman alavalikoita normaalisti ja tehnyt valikko paikan alle toisen moduulipaikan jossa olen näyttänyt saman valikon tasosta 2 alkaen. Eli ensimmäistä vaihtoehtoa olen käyttänyt jos haluan alavalikon avautuvan hover tyylillä ja toista vaihtoehtoa mikäli haluan alavalikon aukeavan klikkauksella.
- Screenname
-
Aiheen kirjoittaja
- Vieras
-
16.10.2012 13:47 - 16.10.2012 13:47 #3627
Screenname vastasi aiheeseen: Joomla 2.5 horisontaalinen alamenu
Tuo JE drop line olisi juuri sitä mitä haen, mutta se on maksullinen. Löytyisikö mistään ilmaista vastaavaa?
Last Edit: 16.10.2012 13:47 : Screenname.
- jkwebdesign
-
- Poissa
- Valvoja
-
16.10.2012 14:00 #3628
Suosikaa maksullista (pikkaisen reilu 20 euroa), koodaajat väpeltää yöt läppeensä yksillä silmillä, niin ostamalla saa heille aina puolituntia unta ja näin ollen softat kehittyy ja saatte jatkossakin päivityksiä tarvittaessa. Hinta ei ole paha..
Enkä siis ole mitenkään tuohon tekijään yhteyksissä..:)Olen joitakin heidän lisukkeitaan ostanut ja ollut tytyväienn, eli sen puolesta voin suositella.
Ilmaisia ei taida 2.5:lle olla tällähetkellä.. Dropline hakusanalla löytyy jos löytyy..
Enkä siis ole mitenkään tuohon tekijään yhteyksissä..:)Olen joitakin heidän lisukkeitaan ostanut ja ollut tytyväienn, eli sen puolesta voin suositella.
Ilmaisia ei taida 2.5:lle olla tällähetkellä.. Dropline hakusanalla löytyy jos löytyy..
- JiiKoo
-
- Poissa
- Valvoja
-
17.10.2012 08:01 - 17.10.2012 08:04 #3630
: JiiKoo
Jos kyseessä on Artisteerilla tehty valikko, jolla on alavalikko vaakana (hover), niin kyllä se näyttäisi onnistuvan (Artisteer 4 -versio). Valikon tyyppi Multicolumn (Megamenu tai Megamenu Extended)
JiiKoo vastasi aiheeseen: Joomla 2.5 horisontaalinen alamenu
Screenname kirjoitti: Onko mahdollista saada joomlaan alamenun itemit näkymään vierekkäin, sen sijaan että ne olisivat päällekkäin? Yritin template.css:sää muokata, mutta en saanut mitään aikaan.
Jos kyseessä on Artisteerilla tehty valikko, jolla on alavalikko vaakana (hover), niin kyllä se näyttäisi onnistuvan (Artisteer 4 -versio). Valikon tyyppi Multicolumn (Megamenu tai Megamenu Extended)
Kokemus on asia, jonka saat heti kun olisit tarvinnut sitä.
jaakko.korhonen(at)jg-oppimiskeskus.fi |
Last Edit: 17.10.2012 08:04 : JiiKoo.
- jkwebdesign
-
- Poissa
- Valvoja
-
17.10.2012 08:15 #3631
Totta, 4 versiolla saa tehtyä tuollaisen ja kolmosestakin saa räpellettyä CSS:llä tuommoisen. Tuo ei kuitenkaan ole varsinainen dropline valikko, jota oletin kysyjän olevan vailla. Tuo artistien valikon teko on parantunut nelosessa paljon, mutta on edelleen aika hanurista..
Joomlalle on paljon hyviä kolmannen osapuolen valikoita (osa ilmaisiakin), että niiden käyttö on ihan hyvä ratkaisu, mikäli artisteerin tarjoama vaihtoehto ei riitä.
Joomlalle on paljon hyviä kolmannen osapuolen valikoita (osa ilmaisiakin), että niiden käyttö on ihan hyvä ratkaisu, mikäli artisteerin tarjoama vaihtoehto ei riitä.
Valvojat: jkwebdesign, Gamoss, JiiKoo
Sivu luotiin ajassa: 0.126 sekuntia