watchful.li ja muut keskitetyt päivitysratkaisut

  • naghris
  • naghris hahmo Aiheen kirjoittaja
  • Vieras
  • Vieras
20.09.2012 15:23 #3438 : naghris
naghris loi aiheen: watchful.li ja muut keskitetyt päivitysratkaisut
Olen tässä testaillut viime päivinä tällaista palvelua:
watchful.li/

Eli keskitetysti voi tehdä backupit (Akeeba) ja ajaa Joomlan ja komponenttien päivitykset. Mielenkiintoinen konsepti ja toimiva, joskin vähän tyyris. Päivitykset, myös FI-kielitiedosto onnistuu yhdellä klikillä palvelun dasboardista.

Toinen vaihtoehto olisi yhteen omaan Joomlaan asennettu jMonitoring
extensions.joomla.org/extensions/access-a-security...-security/site-monitoring/9787
Tätä en ole vielä testannut

Mielelläni kuulisin muiden kommentteja vastaavista järjestelyistä

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

  • naghris
  • naghris hahmo Aiheen kirjoittaja
  • Vieras
  • Vieras
20.09.2012 15:33 #3439 : naghris
naghris vastasi aiheeseen: watchful.li ja muut keskitetyt päivitysratkaisut
JMonitoring muuten vaikuttaa näppärältä mutta nimensä mukaisesti vain monitoroi, ei tarjoa päivitykseen eikä backuppien tekemiseen etänä mitään työkaluja

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

  • mirkoe
  • mirkoe hahmo
  • Poissa
  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Kahvilla pärjää aina!
Lisää
20.09.2012 16:30 #3441 : mirkoe
mirkoe vastasi aiheeseen: watchful.li ja muut keskitetyt päivitysratkaisut
Molemmat vaikuttaa mielenkiintoisilta. Täytyy laittaa testiin ja kommentoida sitten tarkemmin!

Jos se on Joomlalla, teemme sen - www.clicker.fi

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
14.12.2012 20:34 #4061 : jkwebdesign
jkwebdesign vastasi aiheeseen: watchful.li ja muut keskitetyt päivitysratkaisut
Olen itsekin testaillut tuota watchful.li palvelua ja hyvähän se on. Tuohon kun saisi vielä edes alkeellisen asiakkuuden hallinnan joilla voisi määritellä vaikka päivämäärät, millä välillä sivuston palvelu on aktiivinen niin olisipa näppärä. Ja kun vielä saisi vaikka muistutuksen kuukautta ennen kuin määritelöty aikaväli on umpeutumassa.

Tokia nuo jutut onnistuu muilla softilla, mutta olisi hyvä lisä tuohon.

itse palvelusta täytyy sanoa, että on todella toimiva ja minä olenkin otanut sen käyttöön lähes kaikilla ylläpitämilläni sivustoilla (lopuillakin ihan lähiaikoina).
Toki ylläpito onnistuu manuaalisestikin, mutta aina silloin tällöin jokin lisäosa on jäänyt ihan epähuomiossa päivittämättä (vaikka ollut luulossa, että olisivat päivitettyjä). Lisäksi monien sivustojen ylläpito manuaalisesti vie aika paljon aikaa.

Lisäksi tykkään tuossa palvelussa lokitiedoista (jotka ovat monipuoliset ja selkeät).

Palvelun hinta on minusta myös todella kohtuullinen (5 sivustoa 5$, 25 sivustoa 20$,100 sivustoa 75$ ja 250 sivustoa 175$, myös suurempia paketteja saatavilla). Kun ottaa huomioon säästetyn aja niin kyllä tuo on kohtuullista. Jos ajatellaan esimerkiksi 100 sivuston ylläpitämistä ja siihen kuluvaa aikaa kuukaudessa, niin tuo 75$ taitaa vastata n. 1h työtä. Tunnissa ei paljoa ylläpidellä 100 sivustoa, joten minusta tuo on erittäin edullisesti hinnoiteltu ja rahoille saa kyllä vastinetta. Toki tuo riippuu tilanteesta ja sivustojen määrästä.

Kannattaa myös tulevaisuudessa katsella mitä admincredible.com/ palvelu saa aikaiseksi ja miten se kehittyy. Nykyisellään on vielä aika vaatimaton, mutta myös edullinen, lähiaikoina on lupausten mukaan tulossa myös reilusti lisää ominaisuuksia, joten kannattaa pitää silmät ja selaimet auki aina silloin tällöin.

Asiakaslähtöisesti suunniteltuja internet- sekä graafisia palveluita: www.sutjakka.fi

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
15.12.2012 06:47 #4065 : Mortti
Mortti vastasi aiheeseen: watchful.li ja muut keskitetyt päivitysratkaisut

jkwebdesign kirjoitti: Olen itsekin testaillut tuota watchful.li palvelua ja hyvähän se on. Tuohon kun saisi vielä edes alkeellisen asiakkuuden hallinnan joilla voisi määritellä vaikka päivämäärät, millä välillä sivuston palvelu on aktiivinen niin olisipa näppärä. Ja kun vielä saisi vaikka muistutuksen kuukautta ennen kuin määritelöty aikaväli on umpeutumassa.

Tokia nuo jutut onnistuu muilla softilla, mutta olisi hyvä lisä tuohon.

Huomenta Ja hyviä Joulun ajan hässäköitä/kiireitä. Itse en ole vielä kokeillut kyseistä, mutta olen tottunut Joomla!n parissa toimiessani (jonkun vuoden) ottamaan yhteyttä suoraan valmistajaan, kun näen/koen jossain asiassa parannettavaa tai virheitä. Yleensä asiallisesti ja hyvin perustellut kannanotot huomioidaan myös. Valmistaja-/kehittäjätiimit ovat kuitenkin ne, jotka määrittelevät kuinka hyvin ehdotuksesi soveltuisi heidän käytäntöönsä (feature request, bug report etc.). Ehkä sinunkin jkwebdesign tulisi kysäistä aluksi heiltä, että mikä on meininki/tulevaisuus? J!:ssä ja varsinkin sen lisäosissa monet asiat jäävät unholaan, kun niistä ei raportoida tai tieto ei kulkeudu valmistajan/kehittäjän korviin asti.

- Just My Opinion -

Finnish Joomla! Language Coordinator | One of the guys behind Joomla.fi

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
15.12.2012 07:59 #4070 : jkwebdesign
jkwebdesign vastasi aiheeseen: watchful.li ja muut keskitetyt päivitysratkaisut
Huomenta ja joulua sinnekin:).. olen tietysti ollut jo kehittäjään yhteydessä ja yhden vastauksenkin jo saanut, mutta vielä on asia auki. Näin kannattaa menetelläbjos uusia ominaisuuksia kaipaa ja yleensä kehittäjätkin ovat kiitollisia vinkeistä ja ehdotuksista vaikka eivät niitä loppujen lopuksi toteuttaisikaan.

Asiakaslähtöisesti suunniteltuja internet- sekä graafisia palveluita: www.sutjakka.fi

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

  • vertti
  • vertti hahmo
  • Vieras
  • Vieras
15.12.2012 21:53 #4082 : vertti
vertti vastasi aiheeseen: watchful.li ja muut keskitetyt päivitysratkaisut
Tuo Wathful.li vaikuttaa pikasilmäilyllä aivan loistavalta palvelulta. Heti vaan tulee mieleen, onko käyttäjillä tai esim. Nahgriksella ollut sen kanssa mitään ongelmia..?

Esim. itsellä on useita Joomla-sivustoja erinäisissä palvelinympäristöissä ja osassa esim. kaikki päivitykset Joomlan ja sen lisäosien suhteen on pakko tehdä manuaalisesti.

Eli jos tietyillä palveluntarjoajilla menee erehdyksessä käyttämään Joomlan ylläpidon päivitystyökalua esim. Joomlan, Gantryn tai vaikkapa JCE:n suhteen, niin käsissäni on toimimaton sivusto tai osalla palveluntarjoajista puskee joka tuutista pelkkää erroria.

Miten tuo toimii kyseisessä palvelussa? Yritetäänkö nuo päivitykset hakea Joomlan kautta?

Osalla palveluntarjoajia Joomla on tullut asennettua taas Installatronin avulla ja tällöin tuo ylläpito tuntuu olevan aavistuksen hämmentynyt missä versiossa mennään ja päivitys onnistuu vaan Installatronilla.
(Eli jollain palveluntarjoajalla Joomla ilmoittaa päivitystilanteen laahaavan perässä, vaikka päivitystilanne on up-to-date ja osalla taas Joomla ei löydä mitään päivitysversioita ladattavaksi, vaikka Joomla on päivittämättömässä tilassa)

Onko siis tullut lainkaan harmaita hiuksia asennuksissa..?

Pitäisi varmaan ottaa tuo testiin - mielelläni käyttäisin päivityksiin juuri tämän kaltaisia ratkaisuja, sen verran loistavalta kyllä vaikuttaa kokonaisuuden osalta.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
15.12.2012 22:17 #4083 : jkwebdesign
jkwebdesign vastasi aiheeseen: watchful.li ja muut keskitetyt päivitysratkaisut
Eli tuo käyttää päivityksessä käsittääkseni nimenomaan Jomlaan omaa päivitystyökalua.

Olen tuota käyttänyt vain itse asentamilla sivustoilla (enkä käytä mitään asentajaa (esim installatron) koskaan). Palvelimessa tietysti pitää olla kaikki tarvittava otettuna käyttöön, että tuo päivitys toimisi, mutta se sama siis joomlan normaalissakin päivittäjässä.

Olen nyt ottanut tuon palvelun käyttöön reilulla 50 sivustolla ja tähän mennessä ongelmia ollut vain yhdellä sivustolla, koska ei ollut PHP allow_curl_fopen asetus käytössä, mutta tämän Joomla itsessään ilmoitti. Huomioitavaa on, että tuo Watchful palvelu ei sanonut tuosta mitään, kertoi vain sivuston olevan päivitetty (kuten se olikin). Eli kannataa aina kun laitat sivuston tuonne palveluun, käydä kokeilemassa Joomlan omassa päivittäjässä ,ettei herjaa mitään.

Täytyy vielä sanoa, että tuohan ei pelkästään riitä vaan on myös pidettävä manuaalisesti huolta kaikista niistä lisäosista, jotka eivät käytä tuota Joomlan päivittäjää. Esimerkiksi JCE päivittää komponentin Joomlan päivitystyökalulla, mutt sen lisäosat eivät, eli ne on vielä päivitettävä JCE:n kautta. Myös lähes kaikki maksulliset softat pitää päivittää manuaalisesti tai softan omilla päivitystyökaluilla.

Tuolla kuitenkin näkyy sivustokohtaisesti asennetut lisäosata ja niistä on vielä likki valmistajan sivuille, joten uusien versioiden haku onnistuu kohtuullisen helposti.

Täytyy kyllä suositella palvelua, kätevä ja toimiva on ollut. Lisäksi valvoo päivitysten lisäksi muitakin asioita tietoturvaa lisäten.

Olen myös ottamassa lähiaikoina käyttöön asiakasportaalia, mihin tuon palvelun ansiosta saan laitettua asiakkaiden nähtäville heidän sivustonsa lokitietoja, eli sieltä näkyy mm. varmuuskopioiden ottaminen, lisäosien päivitykset, Joomlan päivitykset, sivustoon tehdyt muutokset, tiedot jos sivusto ei ole ollut saatavilla sekä mahdollisesti muutetut tietostot. Nuo siis tulevat kertymään automaagisesti.

Asiakaslähtöisesti suunniteltuja internet- sekä graafisia palveluita: www.sutjakka.fi

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Valvojat: jkwebdesignGamossJiiKoo
Sivu luotiin ajassa: 0.052 sekuntia