Etusivu, joka ei ole valikossa saaminen näkyviin??[RATKAISTU]

• Mona
  • Mona hahmo Aiheen kirjoittaja
  • Vieras
  • Vieras
25.09.2012 11:33 - 27.09.2012 22:26 #3462 : Mona
Mona loi aiheen: Etusivu, joka ei ole valikossa saaminen näkyviin??[RATKAISTU]
Haluaisin saada etusivuni niin, että se ei ole minkään valikon alla. Siihen pääsisi ainoastaan laittamalla osoiterivistöön osoitteen tai klikkaamalla headerissä olevaa logoa. En halua viedä valikossa turhaa tilaa, kun yritän saada sen mahdollisimman yksinkertaiseksi.

Tällä hetkellä olen tehnyt sen niin, että olen antanut yhdelle valikolle nimikkeen, jossa on vain yksi välilyönti, näin sitä ei varsinaisesti näy. Olisko kuitenkin jotain parempaa vaihtoehtoa?
Last Edit: 27.09.2012 22:26 : Mona.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

• buua
  • buua hahmo
  • Vieras
  • Vieras
25.09.2012 14:13 #3464 : buua
buua vastasi aiheeseen: Etusivu, joka ei ole valikossa saaminen näkyviin??
voihan sille toiselle valikolle antaa minkä nimen vaan. ite oon nimennyt "piilovalikko" niin muistaa että se on piilossa oleva valikko :)
valikkohan on moduuli kun et vaan julkaise sitä niin ei se näy missään.

• Mona
  • Vieras
  • Vieras
25.09.2012 22:09 #3465 : Mona
Mona vastasi aiheeseen: Etusivu, joka ei ole valikossa saaminen näkyviin??
Taisin selittää vähän oudosti:) Eli siis minulla on vain yksi menuvalikko ylhäällä ja siinä on yksi "menuitem" joka on tuo välilyönti. Jos laitan sen nimeksi vaikka etusivu ja laitan julkaisemattomaksi, niin silloinhan se ei näytä sen alla olevaa artikkeliakaan. Eli tällöin minulla ei ole etusivua näkyvissä.

• buua
  • buua hahmo
  • Vieras
  • Vieras
25.09.2012 23:47 #3466 : buua
buua vastasi aiheeseen: Etusivu, joka ei ole valikossa saaminen näkyviin??
etusivu kai täytyy aina olla jossain valikossa, joku joku tietää paremmin niin kertokoon kun en itse ole ihan ammattilainen näissä asioissa kuitenkaan :)

tee siis kaksi (2) valikkoa. toinen vaikka Main menu tms miksi haluatkin nimetä.
toisen nimeksi vaikka se Piilovalikko, johon liität etusivusi ja laitat sen oletukseksi.
silloin sivusto aukeaa etusivulle.
Main menuun sinun ei tarvitse laittaa etusivua ollenkaan eikä mitään oletussivua ylipäänsä.
tämän jälkeen vot linkittää normaalisti etusivusi vaikka headerin logoon.
ja näin sulla ei ole siinä ylhäällä olevassa valikossa Etusivulle linkkiä.

toiv. osasin selittää ymmärrettävästi, noin sen itse kuitenkin tajuan ja tekisin :)

Lisää
27.09.2012 09:46 #3475 : jkwebdesign
jkwebdesign vastasi aiheeseen: Etusivu, joka ei ole valikossa saaminen näkyviin??
Juuri noin, eli tee piilovalikko. Toinen valikko, jota et sitten julkaise missään moduulipaikassa, se vaan on siellä. Tuon piilovalikon kohteen laitat sitten etusivuksi ja linkität esimerkiksi logon siihen.

Näin saat siis toteutettua ns. sisäänheittosivun..

Asiakaslähtöisesti suunniteltuja internet- sekä graafisia palveluita: www.sutjakka.fi

• Mona
  • Vieras
  • Vieras
27.09.2012 22:25 #3479 : Mona
Mona vastasi aiheeseen: Etusivu, joka ei ole valikossa saaminen näkyviin??
Jes loistavaa, näin se fiksuiten meni:) Thänks!

Valvojat: jkwebdesignGamossJiiKoo
Sivu luotiin ajassa: 0.079 sekuntia