outoja ongelmia htaccess tiedoston kanssa
- Mona
-
Aiheen kirjoittaja
- Vieras
-
28.09.2012 11:03 - 28.09.2012 11:04 #3482
: Mona
Mona loi aiheen: outoja ongelmia htaccess tiedoston kanssa
Olen tapellut jo monta päivää .htaccess tiedostoni kanssa. Olen palvelimelle siirron jälkeen muuttanut htaccess.txt tiedostoni nimeksi .htaccess, jolloin se katosi näkyvistä c-panelissa. Näen sen kyllä ftp:n kautta ja pääsen siellä siihen käsiksi, mutta ilmoittaa, että kyseinen tiedosto on tyhjä eikä sisällä mitään.
No sitten ajattelin, että poistan ko. tiedoston ja lisään htaccess.txt tiedoston uudestaan ja muutan sen nimen uudelleen .htaccess:ksi. Kun yritin tehdä näin ilmoittaa se c-panelissa, että tiedosto on jo olemassa eikä voi overwridata. Tämä edellinen .htaccess tiedosto ei siis ollutkaan poistunut.
Ainoa paikka missä pääsen tähän tyhjään tiedostoon käsiksi on ftp:n kautta, ja olen deletoinut sen sieltä monta kertaa, mutta aina se ilmaantuu sinne uudestaan muutaman minuutin kuluttua. Olen koittanut muuttaa tiedoston nimeä ja deletoida vasta sen jälkeen ym. mutta mikään ei oikein tunnu toimivan. Olen yrittänyt etsiä apua myös englanninkielisiltä joomlan tukifoorumeilta, mutta mistään nen tunnu löytävän apua ongelmaan. Aikasempien sivujeni kanssa ei ole ollut tällaista ongelmaa. Mikä neuvoksi?
sivujen navigointi ja kaikki valikot aukeavat ja kaikkii toimii kyllä moitteettomasti front-endissä, vaikka siellä olisikin pelkästään tuo tyhjä tiedosto. Ongelmana on vaan se, että haluan saada osoiterivistöltäni pois tuon index.php:n sieltä välistä ja sehän ei onnistu ilman tuota tiedostoa ja sen muokkausta.
No sitten ajattelin, että poistan ko. tiedoston ja lisään htaccess.txt tiedoston uudestaan ja muutan sen nimen uudelleen .htaccess:ksi. Kun yritin tehdä näin ilmoittaa se c-panelissa, että tiedosto on jo olemassa eikä voi overwridata. Tämä edellinen .htaccess tiedosto ei siis ollutkaan poistunut.
Ainoa paikka missä pääsen tähän tyhjään tiedostoon käsiksi on ftp:n kautta, ja olen deletoinut sen sieltä monta kertaa, mutta aina se ilmaantuu sinne uudestaan muutaman minuutin kuluttua. Olen koittanut muuttaa tiedoston nimeä ja deletoida vasta sen jälkeen ym. mutta mikään ei oikein tunnu toimivan. Olen yrittänyt etsiä apua myös englanninkielisiltä joomlan tukifoorumeilta, mutta mistään nen tunnu löytävän apua ongelmaan. Aikasempien sivujeni kanssa ei ole ollut tällaista ongelmaa. Mikä neuvoksi?
sivujen navigointi ja kaikki valikot aukeavat ja kaikkii toimii kyllä moitteettomasti front-endissä, vaikka siellä olisikin pelkästään tuo tyhjä tiedosto. Ongelmana on vaan se, että haluan saada osoiterivistöltäni pois tuon index.php:n sieltä välistä ja sehän ei onnistu ilman tuota tiedostoa ja sen muokkausta.
Last Edit: 28.09.2012 11:04 : Mona.
Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
- mirkoe
-
- Poissa
- Ylläpitäjä
-
- Kahvilla pärjää aina!
Vähemmän
Lisää
28.09.2012 12:16 #3483
: mirkoe
Jos se on Joomlalla, teemme sen - www.clicker.fi
Tässä viestissä on tiedosto liitetiedostona.
mirkoe vastasi aiheeseen: outoja ongelmia htaccess tiedoston kanssa
Monilla palveluntarjoajilla on tuo .htaccess tiedosto jo palvelimella valmiina. Yleensä tyhjänä, joten tarkasta nyt, että sinulla on oikea tiedosto nimettynä.
Kokeiles vielä tälläistä.
Lataa vaikka tästä Joomlan alkuperäinen htaccess.txt
Ota ftp:llä yhteys palvelimellesi ja muuta .htaccess vaikka muotoon htacess_vanha.txt
Tuo tämä tiedosto palvelimelle ja nimeä se uudelleen .htaccess nimellä.
Kokeiles vielä tälläistä.
Lataa vaikka tästä Joomlan alkuperäinen htaccess.txt
Ota ftp:llä yhteys palvelimellesi ja muuta .htaccess vaikka muotoon htacess_vanha.txt
Tuo tämä tiedosto palvelimelle ja nimeä se uudelleen .htaccess nimellä.
Jos se on Joomlalla, teemme sen - www.clicker.fi
Tässä viestissä on tiedosto liitetiedostona.
Kirjaudu sisään tai rekisteröidy nähdäksesi se.
- quietFinn
-
- Poissa
- Valvoja
-
28.09.2012 16:46 #3485
: quietFinn
netFinn - Taatusti Joomla!-yhteensopiva webhosting: www.netfinn.fi
quietFinn vastasi aiheeseen: outoja ongelmia htaccess tiedoston kanssa
cPanelin file managerissa pitää valita "näytä piilotetut tiedostot" ("show hidden files") että pisteellä alkavat tiedostonimet näkyvät.
Luulisin että tässä tapauksessa .htaccess tiedoston oikeudet ovat olleet sellaiset, että sitä ei pysty poistamaan. Silloinkin yleensä pystyy nimen muuttamaan, jolloin voi siirtää palvelimelle uuden tiedoston.
Luulisin että tässä tapauksessa .htaccess tiedoston oikeudet ovat olleet sellaiset, että sitä ei pysty poistamaan. Silloinkin yleensä pystyy nimen muuttamaan, jolloin voi siirtää palvelimelle uuden tiedoston.
netFinn - Taatusti Joomla!-yhteensopiva webhosting: www.netfinn.fi
Valvojat: jkwebdesign, Gamoss, JiiKoo
Sivu luotiin ajassa: 0.120 sekuntia