- Vastaanotettu kiitos 0
2.5 sivusto hakkeroitu
- hondamania
-
Aiheen kirjoittaja
- Poissa
- Tulokas
-
Vähemmän
Lisää
21.02.2013 15:45 #4645
: hondamania
hondamania loi aiheen: 2.5 sivusto hakkeroitu
Kovasti on ollut murhetta sivuston hakkeroinnin kanssa. Alkoi 1.5 ja on jatkunut 2.5:ssa. Mietin että miten tuon nyt parhaiten "puhdistaisi". Infektoituneen sivuston putsaus on tällaiselle suht maallikolle kuin minä haastava juttu.
a) uudelleen asennus on yksi juttu, mutta jos kuitenkin pudottaa vanhan tietokannan ja kuvat niin voipi malware on olla taas sisällä uudestaan ?
b) katsoin tuon vihjeen että yleisimmin on images/stories -hakemistossa ==> kaiken turhan otin sieltä pois ==> laitan nyt taas tarkastuspyynnön Googlelle, katsotaan auttaako !
- olisiko jotain muuta vihjettä mikä kannattaisi katsoa ?
- Google kertoo vain että "Tarkistettu viimeksi: 15. helmikuuta 2013
Kun Google testasi sivun viimeksi, palvelimesi ei palauttanut sisältöä. Palvelin ohjattiin sen sijaan haitalliselle verkkosivulle. Suosittelemme tarkistamaan, onko palvelimesi määritystiedostoihin tehty luvattomia muutoksia "
==> tätä on mahdoton itse todentaa koska itse testatessa kaikki toimii ja en itse saa esille tuota ohjausta jollekin toiselle sivustolle !
c) viimeisimmän päivityksen 2.5.9 laitoin sisään viikonloppuna (mutta ei tämä mitään auta jos ja kun malware on jo sisällä)
==> kaikki vinkit / ohjeet tervetulleita !
a) uudelleen asennus on yksi juttu, mutta jos kuitenkin pudottaa vanhan tietokannan ja kuvat niin voipi malware on olla taas sisällä uudestaan ?
b) katsoin tuon vihjeen että yleisimmin on images/stories -hakemistossa ==> kaiken turhan otin sieltä pois ==> laitan nyt taas tarkastuspyynnön Googlelle, katsotaan auttaako !
- olisiko jotain muuta vihjettä mikä kannattaisi katsoa ?
- Google kertoo vain että "Tarkistettu viimeksi: 15. helmikuuta 2013
Kun Google testasi sivun viimeksi, palvelimesi ei palauttanut sisältöä. Palvelin ohjattiin sen sijaan haitalliselle verkkosivulle. Suosittelemme tarkistamaan, onko palvelimesi määritystiedostoihin tehty luvattomia muutoksia "
==> tätä on mahdoton itse todentaa koska itse testatessa kaikki toimii ja en itse saa esille tuota ohjausta jollekin toiselle sivustolle !
c) viimeisimmän päivityksen 2.5.9 laitoin sisään viikonloppuna (mutta ei tämä mitään auta jos ja kun malware on jo sisällä)
==> kaikki vinkit / ohjeet tervetulleita !
Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
- Jarkos
-
- Vieras
-
21.02.2013 18:19 #4649
: Jarkos
Jarkos vastasi aiheeseen: 2.5 sivusto hakkeroitu
Voithan kokeilla vaikka:
myjoomla.com/
Eka testi on ilmainen.
Eka testi on ilmainen.
- hondamania
-
Aiheen kirjoittaja
- Poissa
- Tulokas
-
Vähemmän
Lisää
- Vastaanotettu kiitos 0
21.02.2013 21:13 #4652
: hondamania
hondamania vastasi aiheeseen: 2.5 sivusto hakkeroitu
Ajoin tuota sitecheck.sucuri.net. Päätin sitten asentaa uudestaan:
- tietokannasta kopio
- kuvat talteen ja templaatin pari graphia talteen
- tuhosin koko sivuston ja asensin 2.5.9 alusta uudestaan
- tiputin kannan takaisin, kuvat takaisin yms.
Nyt tuntuu että tokeni eli ainakin tuo sitecheck.sucuri.net näyttää nyt puhdasta ja laitan Goooglelle vielä tsekki-pyynnin. Toivottavasti nyt ongelmat on takana päin.
- tietokannasta kopio
- kuvat talteen ja templaatin pari graphia talteen
- tuhosin koko sivuston ja asensin 2.5.9 alusta uudestaan
- tiputin kannan takaisin, kuvat takaisin yms.
Nyt tuntuu että tokeni eli ainakin tuo sitecheck.sucuri.net näyttää nyt puhdasta ja laitan Goooglelle vielä tsekki-pyynnin. Toivottavasti nyt ongelmat on takana päin.
Valvojat: jkwebdesign, Gamoss, JiiKoo
Sivu luotiin ajassa: 0.121 sekuntia