Monikielisyys 1.7

  • leksa81
  • leksa81 hahmo Aiheen kirjoittaja
  • Vieras
  • Vieras
23.01.2012 23:41 - 23.01.2012 23:50 #1448 : leksa81
leksa81 loi aiheen: Monikielisyys 1.7
No nii taas ois ropleemi. Asensin 1.7 ja siihen esimerkki artikkelit. Haluaisin sivuista monikieliset. Nyt oon yrittäny seurata Multi-lingual step-by-step nimistä ohjetta. Olen tehnyt suomelle, englannille ja "kaikille" kielille omat modulit, kategoriat ja valikot. Nythän siellä tosin on ne demo sivutkin.

Sit yritin lisätä kielenvalitsimen, ni se ei näytä kielten nimiä eikä lippuja. Pelkkää tyhjää. Sit kaikki valikot näkyy nyt kerralla sivussa, siis eri kielten valikot. Kielten suodatus on julkaistu myöskin.

Nyt alkaa loppua into ja mielenkiinto, mutta jos joku saa kopin tästä ongelmasta ja osais auttaa vähän ees eteenpäin ni oisin tosi kiitollinen.
Last Edit: 23.01.2012 23:50 : leksa81.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

  • mirkoe
  • mirkoe hahmo
  • Poissa
  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Kahvilla pärjää aina!
Lisää
24.01.2012 01:40 #1450 : mirkoe
mirkoe vastasi aiheeseen: Vs: Monikielisyys 1.7
Itselläni tuo monikielisyys on toiminut loistavasti jo usealla sivustolla.

En nyt heti tästä saa päähäni mikä on vialla. Käy vielä läpi seuraavat:

Olethan asentanut suomen kielitiedostot ja määritellyt sisällön kielet? Lisäosat->kielten hallinta-> Sisällön kielet?

Oletko määritellyt moduulit ja artikkelit näihin kieliin?

Hyvä ohje, jota itse olen käyttänyt löytyy täältä pdf:nä

Jos se on Joomlalla, teemme sen - www.clicker.fi

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

  • leksa81
  • leksa81 hahmo Aiheen kirjoittaja
  • Vieras
  • Vieras
24.01.2012 16:58 #1459 : leksa81
leksa81 vastasi aiheeseen: Vs: Monikielisyys 1.7
Hei

Olen asentanut suomen ja englannin ja luonut ne kielet sinne. Sisällön kielissä näkyy suomi ja englanti, mutta ei missään näy mitään lippuja. Sitten ihmettelen tuota kun etusivuksi asetetaan se Kaikkien kielin valikon etusivu, ja sit sais jokaiselle kielelle oman, mut miten hitossa sen saa? Jos laitan Kaikkien valikon sivun etusivuksi, ni jos meen johonki toisee valikkoon ja klikkaan siellä että etusivuksi ni sehän vaihtaa sen tähden vain sinne.
En tiiä mikä tässä taas mättää. Poistin oikein urakalla nyt niitä demo juttujen tekemiä kategorioita ja artikkeleita ja muuta sälää että vähän selkenis.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

  • leksa81
  • leksa81 hahmo Aiheen kirjoittaja
  • Vieras
  • Vieras
24.01.2012 17:09 #1461 : leksa81
leksa81 vastasi aiheeseen: Vs: Monikielisyys 1.7
Noniin, en tiiä, mut siis en ollu tajunnu ensimmäisen ohjeen mukaan luoda sivupohjista kielille kopioita. Nyt ku tein ne ni jo alko löytymään kieletkin ja liput valikoihin. Sit näköjään joka artikkeliin pitää laittaa siis se oma kielen template oletukseksi

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

  • Räikkönen
  • Räikkönen hahmo
  • Vieras
  • Vieras
24.01.2012 20:08 - 11.02.2012 10:08 #1463 : Räikkönen
Räikkönen vastasi aiheeseen: Vs: Monikielisyys 1.7

leksa81 kirjoitti: Noniin, en tiiä, mut siis en ollu tajunnu ensimmäisen ohjeen mukaan luoda sivupohjista kielille kopioita.


Et ole ainoa. Tämä monikielisyys-juttu ei onnistu ilman kunnon ohjeita. Itse tein tuon step-by-step -ohjeen mukaan kolmeen Joomlaan ja jokaisen kanssa piti sitä huolimatta tukeutua ohjeeseen. Ja ne demo-sivut sotkevat helposti ajatuksia. Itse asensin ne aluksi ensimmäisessä Joomla-testiasennuksessani ja onneksi en enää muihin.

Kokemusta itselläni on Joomlasta vain noin puolen vuoden ajalta, joten muiden neuvoista on ollut paljon hyötyä. Jotakin joutuu kyllä itsekin pohtimaan kuten Mobile Joomlan monikielisyys. Siinä oleellista oli tehdä yksi uusi Language switcher mobiililaitteille ja Mobile Menu joka laitteelle ja kielelle erikseen. Vähän aiheesta poiketen mutta ehkä joku toinenkin on pähkäillyt saman asian kanssa (tähän en löytänyt edes ohjeita mistään).
Last Edit: 11.02.2012 10:08 : Räikkönen.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Valvojat: jkwebdesignGamossJiiKoo
Sivu luotiin ajassa: 0.070 sekuntia