Joomla.fi ja Joomla-käännökset

  • TekFix
  • TekFix hahmo Aiheen kirjoittaja
  • Poissa
  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
Lisää
31.10.2018 10:59 #10202 : TekFix
TekFix loi aiheen: Joomla.fi ja Joomla-käännökset
Joomla.fi portaali näyttää olevan rempallaan. Tiedosto-alue palauttaa valkoisen sivun. Viimeisin käännös on 3.1.1 vuoden takaa. Yhteystietoja ei löydy, ja tiedot portaalisivustolla taitaa olla vanhentuneita.

Mikä on joomla.fi tilanne, mikä on käännöstiimin tilanne? Onko Joomla kuolemassa pois Suomessa vaikka elää hyvin ja kehittyy maailmalla? :huh:

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
06.11.2018 11:47 #10206 : osignell
osignell vastasi aiheeseen: Joomla.fi ja Joomla-käännökset
Minäkin mietin samaa asiaa. Käsittääkseni moni (kaikki?) alkuperäisen tiimin jäsenistä ei enää aktiivisesti käytä Joomlaa eivätkä osallistu enää keskusteluun tässä foorumissa, joten uusia voimia tarvittaisiin.

Sain tällaisen vastauksen noin vuosi sitten erääseen tällä foorumilla esitettyyn kysymykseen:

Joomla.fi ylläpitotiimistä on jäämässä/jäänyt eläkkeelle perustajajäsenistö, näin ollen myös käännösryhmä. Uudet voimat/tahot ovat tervetulleita, johon voimme työmme teille jättää turvallisiin käsiin?

Terveisin,
Sami Haaranen


Minulla on aika monta aktiivista Joomla-asennusta, jossa on fi-FI-kielitiedostot käytössä, joten voisin kyllä osallistua näiden päivittämiseen. Kenelläköhän mahtaa olla tarvittavat käyttöoikeudet repositoryyn?

Joomla-käyttäjä versiosta 1.0.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
07.11.2018 04:21 #10209 : JiiKoo
JiiKoo vastasi aiheeseen: Joomla.fi ja Joomla-käännökset
En voi vastata virallisesti käännöstiimiin puolesta, mutta käännöksiin osallistuneena voin selvittää hiukan asiaa. Itse olen ollut mukana Joomlassa tavalla tai toisella aivan alusta lähtien eli versiosta Joomla 1.0.

Käännöstiimin voidaan sanoa hajonneen lopullisesti. Elämä on vienyt tiimin jäseniä elämässä suuntaan jos toiseenkin. Itse olen jäänyt eläkkeelle ja seuraan Joomlaa lähinnä enää vain katseella.

Joomlaa käännetään verkon yli. Käännöspaikan löytää osoitteessa www.crowdin.com . Rekisteröidy, etsi Joomla CMS ja ala kääntää. Yhden on aina oltava pääkääntäjä, joka tarkistaa hyväksyy lopullisesti käännökset ja muotoilee sitten lopullisen kielipaketin jakoon. Kääntäjiä voi olla useita. Kääntäminen Crowdinissa on todella miellyttävää ja kääntäjäystävällistä. Kerralla voi kääntää yhden rivin tai sitten niin paljon kuin jaksaa.

Toivottavasti saatte uuden käännöstiimin kasaan mahdollisimman nopeasti. Uusi Joomla 3.9 on tuloillaan, jossa on paljon uutta. Nyt englannin osuus suomi-Joomlassa uhkaa kasvaa edelleen. Joomla 4 on jo ovella ja se uhkaa olla kokonaan englanninkielinen ellei tiimiä saada pystyyn. Minusta on jo uuden sukupolven aika ottaa vetovastuu Suomen Joomlasta. On se niin suosittu.

Kokemus on asia, jonka saat heti kun olisit tarvinnut sitä.
jaakko.korhonen(at)jg-oppimiskeskus.fi

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

  • TekFix
  • TekFix hahmo Aiheen kirjoittaja
  • Poissa
  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
Lisää
07.11.2018 16:39 #10210 : TekFix
TekFix vastasi aiheeseen: Joomla.fi ja Joomla-käännökset
Valitettavaa, mutta elämä on... Tämä on siis tilanne ja tästä pitää vain lähteä eteenpäin. Nyt pitäisi saada nopeasti kerättyä pieni porukka joka voisi taas nostaa Joomlan profiilia Suomessa.

@osignell - erinomaista jos ryhdyt mukaan käännöshommiin. @Jiikoo tuossa jo mainitsi miten tuo tehdään. Olen itsekin jo rekisteröitynyt crowdiniin ja kokeillut käännöksien tekoa muutamall rivillä. Kätevä systeemi. Tällä hetkellä on suht. iso urakka kun vuoteen ei ole tehty käännöstöitä ja Joomla on kehittynyt paljonkin kuluneen vuoden aikana.

Löytyykö muita halukkaita mukaan tähän hommaan? Itse voin olla mukana suht. pienessä mittakaavassa. Äidinkieleni on ruotsi, joten käännöshommat englannista suomenkielelle eivät ole aina ihan helppoja. Lisäksi olen jättäytymässä eläkkeelle lähitulevaisuudessa, joten käännöstiimin vetäjäksi en halua ryhtyä.

Entä miten joomla.fi-saitin ylläpito - kuka vastaa tästä? Onko sinulla, @Jiikoo tietoa tai oikeuksia?

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
08.11.2018 07:52 #10211 : JiiKoo
JiiKoo vastasi aiheeseen: Joomla.fi ja Joomla-käännökset

TekFix kirjoitti: Entä miten joomla.fi-saitin ylläpito - kuka vastaa tästä? Onko sinulla, @Jiikoo tietoa tai oikeuksia?

Valitettavasti minulla ei ole tästä tietoa.

Ps. Olisi hienoa, jos saisitte käännöstiimin pystyyn. Kielitiedostoista on käännetty 87%. Käännöksistä osa odottaa pääkääntäjän hyväksyntää.

Kokemus on asia, jonka saat heti kun olisit tarvinnut sitä.
jaakko.korhonen(at)jg-oppimiskeskus.fi

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

  • TekFix
  • TekFix hahmo Aiheen kirjoittaja
  • Poissa
  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
Lisää
08.11.2018 09:19 #10212 : TekFix
TekFix vastasi aiheeseen: Joomla.fi ja Joomla-käännökset
Kuka on pääkääntäjä? En saa sitä Crowdinissa selville?

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
08.11.2018 13:20 #10213 : JiiKoo
JiiKoo vastasi aiheeseen: Joomla.fi ja Joomla-käännökset
Sinne on varmaan merkitty vielä Sami Haaranen. Riittää kun ilmoittaa Crowdiniin, että pääkääntäjä on vaihtunut. Oikea henkilö taitaa olla Sandra97. Viestin voi lähettää Crowdinin omalla viestijärjestelmällä. Sandra on pyytänyt aikoinaan minua kääntämään muita Joomlaan liittyviä sivuja. Hän ainakin osaa neuvoa oikean ilmoittamistavan.

Kokemus on asia, jonka saat heti kun olisit tarvinnut sitä.
jaakko.korhonen(at)jg-oppimiskeskus.fi

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
11.11.2018 11:46 #10220 : Gamoss
Gamoss vastasi aiheeseen: Joomla.fi ja Joomla-käännökset
Voisin myös aktivoitua tähän käännösprojektiin taasen. Joomlan parissa tulee tehtyä pikkuprojekteja, mutta pääduuni on kyllä Episerver ja Censhare tuotteiden parissa. Tätä foorumia tulee käytyä tasaisin väliajoin läpi, mutta hyvin hiljaista on viime aikoina ollut.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
13.11.2018 10:33 #10224 : Aboavetus
Aboavetus vastasi aiheeseen: Joomla.fi ja Joomla-käännökset
Täältäkin voisi löytyä tulitukea.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
13.11.2018 10:52 #10225 : Gamoss
Gamoss vastasi aiheeseen: Joomla.fi ja Joomla-käännökset
Nyt tilanne 88 % käännetty ja 75 % hyväksytty.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Valvojat: jkwebdesignGamossJiiKoo
Sivu luotiin ajassa: 0.095 sekuntia