Hakukoneoptimointi ei oikein pelaa...
- presidentti
-
Aiheen kirjoittaja
- Vieras
-
Olen tässä testaillut sivujani sivuja, varsinkin hakukoneissa näkymisen kannalta. Olen ajanut muutamia SEO testejä, mm. yhden top10 -testerin, joka antoi tulokseksi 70% mahdollisuuden näkyä 10 ensimmäisen hakutuloksen joukossa. Isoimmat virheet, joita testi tarjosi oli backlinkkien vähäisyys (ollut tiedossa) mutta yllätyksekseni myös keywordien ja meta -sanojen vähäisyys.
Kuitenkin joomla -saitillani on nämä kummatkin kunnossa. Olen laittanut sekä sivuston metakuvauksen että keywordit + kategorioiden hakusanat ja tämän lisäksi vielä jokaiselle sivulle omat hakusanansa.
Seocentro ilmoitti näin: kuvaton.com/k/Ym7C.png
Mikähän nyt menee pieleen? Pitäisikö näitä lisätä jotenkin koodiin, vai miksei sivustoni löydy hakutuloksissa, vaikka siellä on kävijöitä runsaasti päivittäin?
Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
- quietFinn
-
- Poissa
- Valvoja
-
Eli kolme tärkeintä asiaa hakukoneoptimoinnissa ovat sisältö, sisältö ja sisältö.The three most important things for SEO are content, content, and content.
Olen ajanut muutamia SEO testejä, mm. yhden top10 -testerin, joka antoi tulokseksi 70% mahdollisuuden näkyä 10 ensimmäisen hakutuloksen joukossa.
Anteeksi nyt vaan mutta minusta tällaiset testerit ovat naurettavia

miksei sivustoni löydy hakutuloksissa, vaikka siellä on kävijöitä runsaasti päivittäin?
Kävijöiden määrä sivustolla ei vaikuta hakutuloksiin millään lailla.
netFinn - Taatusti Joomla!-yhteensopiva webhosting: www.netfinn.fi
- presidentti
-
Aiheen kirjoittaja
- Vieras
-
- quietFinn
-
- Poissa
- Valvoja
-
presidentti kirjoitti: Millä lailla ne ovat naurettavia?
No kyllä minusta "70% mahdollisuus näkyä 10 ensimmäisen hakutuloksen joukossa" on naurettava.
Vai osaatko sinä selittää mitä tuo itse asiassa tarkoittaa?
No jaa, ehkä se nyt jonkinlainen mittari saattaisi olla, eli jos sivustoa optimoi ja sitten ajaa testiä uudelleen niin voihan se sitten ilmoittaa että sivustolla on "75% mahdollisuus näkyä 10 ensimmäisen hakutuloksen joukossa!".
- presidentti
-
Aiheen kirjoittaja
- Vieras
-
Varmaankin siinä sisällön laadussakin on fiksaamista, mutta on jotain muutakin.
Tein tämän testin aamulla ja sen jälkeen olen tehnyt ne tämän ruinaamat FB- ja g+ sivut ja linkittänyt ne omalle sivulle. Virhe on siis siinä että google ei löydä niitä hakusanoja kuten pitäisi, vaikka metatekstit ja keywordit on lisätty sekä sivuston asetuksiin, kategorioiden kuvauksiin sekä itse artikkeleihin.
En tiedä voiko tämä olla palvelimen ongelma, tiedän sen verran että serveri missä joomla pyörii on centos ja siellä on vedetty tietoturva melko tiukalle. Otinkin sinne myös yhteyttä ja lupasivat selvitellä, josko sillä olisi vaikutusta..
- quietFinn
-
- Poissa
- Valvoja
-
presidentti kirjoitti:
Varmaankin siinä sisällön laadussakin on fiksaamista, mutta on jotain muutakin.
Tein tämän testin aamulla ja sen jälkeen olen tehnyt ne tämän ruinaamat FB- ja g+ sivut ja linkittänyt ne omalle sivulle. Virhe on siis siinä että google ei löydä niitä hakusanoja kuten pitäisi, vaikka metatekstit ja keywordit on lisätty sekä sivuston asetuksiin, kategorioiden kuvauksiin sekä itse artikkeleihin.
Siis teit nuo lisäykset / muutokset tänään, ja google ei niitä löydä?
Jospa se google ei ole ehtinyt siellä vielä käymään...

- presidentti
-
Aiheen kirjoittaja
- Vieras
-
- jkwebdesign
-
- Poissa
- Valvoja
-
Tuohon vaikuttaa paljon ala jota sivustosi koskee (eli kilpailu hakutuloksista). Lisäksi nykyisin noilla meta avainsanoilla ei ole käytännössä mitään vaikutusta, mutta relevantilla kuvauksella on jonkin verran enemmän. Lisäksi pitäisi kiinnittää huomiota esimerkiksi sivuilla käytettäviin otsikoihin (h1-h6) sekä sivun titleen. Myös sivuston sisäisillä linkeillä ja tietysti back linkeillä on merkitystä.
Teeppäs haku jollain osoitteella ja katso vastaako tuon haun tulos sinun sivun metakuvaustasi? Mites Google Verkkovastaavan työkalut kertoilee sivustosta? Entä Analytics? Onko sivustollasi rikkonaisia linkkejä?
Vai oliko asia niin, ettei koko sivustoasi löydy Googelista? mitä sinulla on tuon Robots.txt:n sisältö ja jos klikkaat oikeaa hiiren painiketta firefoxissa ja valitset "Tietoja sivusta" niin mitä näyttää Robots kohdalla, vai näyttääkö mitään?
Asiakaslähtöisesti suunniteltuja internet- sekä graafisia palveluita: www.sutjakka.fi
- Gamoss
-
- Poissa
- Valvoja
-
Hakukonenäkyvyyteen vaikuttaa yhä enenevässä määrin sisällön jakaminen sosiaalisessa mediassa. Mitä enemmän saa jengiä linkittämään sivustolle facebookissa, twitterissä, pinterestissä, google plussassa jne, sitä enemmän mahdollisuuksia on saada sivustonsa näkyviin korkeammilla tuloksilla googlessa. Ja jotta saataisiin sitä näkyvyyttä sosiaalisissa verkoissa tulee sisällön olla sitä mitä halutaan jakaa muille

Suosittelen tutustumaan esim Hubspotin tai Seomozin sivustoihin mikäli lontoon kieli taipuu. Sieltä saa hyvää infoa Hakukonenäkyvyyden parantamiseksi.
- presidentti
-
Aiheen kirjoittaja
- Vieras
-
ongelma onkin siinä, että pitäisi saada sivut nostettua kärkeen toimialan nimellä. Olen käyttänyt nyt jonkin aikaa seomozia ja vertaillut sivuja muihin alan sijoihin tekijöihin.
Mozrank ja mozthrust ovat oikeastaan tasoissa. Isoin ero tulee seuraavissa kohdissa:
- total links
- total external links
- external followed links
- total links
Minun sivuille on noin 100 linkkiä, mutta alan suurimman firman sivuille yli 50 000. Mahtaakohan näille sivuille johtaa ostettuja backlinkkejä, vai miten tätä pitäisi tulkita?
E: lisätään sen verran että ala on sellainen, jossa ei paljoa tietoa jaella muille.